رسانه: استونی تسلیحات قدیمی ارسالی به کی یف را به هزینه اروپا جایگزین می کند

© Fotolia / Stommaپرچم استونی
پرچم استونی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
پولیتیکو به نقل از منابعی اعلام می کند، استونی زرادخانه خود را به هزینه همسایگان اروپایی خود به روز می کند و انبارهای قدیمی سلاح را به اوکراین می فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا به این نشریه گفت:" آنها تجهیزات به درد نخور را به اوکراین می فرستند و تسلیحات جدید را با بودجه اتحادیه اروپا برای خود می خرند.
یکی دیگر از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا افزود استونیایی‌ها سلاح‌های قدیمی را که دیگر تولید نمی‌شوند، به اوکراین ارسال می‌کنند و سپس خواستار بازپرداخت بر اساس قیمت‌های "مشابه مدرن آنها" هستند.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، استونی برای کمک به اوکراین از طریق صندوق غیربودجه ای صلح اروپا غرامت دریافت می کند. بر اساس گزارش این نشریه، طبق داده‌های محرمانه وزارت امور خارجه و دفاع اتحادیه اروپا، شش کشور ادعای بازپرداخت را بر اساس قیمت خرید تسلیحات جدید محاسبه کرده‌اند و نه ارزش فعلی واقعی آنچه را که ارسال کرده‌اند. این کشورها عبارتند از فنلاند، لتونی، لیتوانی، استونی، فرانسه و سوئد.
بر اساس اطلاعات، استونی بیش از 160 میلیون یورو برای "کمک های مالی" گذشته خود به اوکراین درخواست کرده که 134 میلیون آن بازپرداخت شده است.
Премьер-министр Эстонии Кая Каллас - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
نخست وزیر استونی ارسال اسلحه به اوکراین را "راه رسیدن به صلح" نامید
صندوق غیر بودجه صلح اروپا توسط اتحادیه اروپا در مارس 2021 ایجاد شد تا توانایی جلوگیری از درگیری ها و تقویت امنیت بین المللی را افزایش دهد. با این حال، بیشتر وجوه این صندوق قبلاً برای غرامت جزئی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از وجوه صرف شده برای کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده شده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала