بلینکن پیشنهادات آتش بس در اوکراین را "تله ای بدبینانه" خواند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که پیشنهادات برای آتش بس فوری در اوکراین می تواند یک "تله بدبینانه" باشد که تنها درگیری را برای تجدید قوای روسیه به صورت موقت متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات ایالات متحده کماکان نگرش منفی خود را نسبت به طرح صلح چین که شامل آتش بس روسیه و اوکراین است، پنهان نمی کنند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه، در یک نشست مجازی با همکاران خارجی خود در مورد موضوع چشم انداز دستیابی به "صلح عادلانه و پایدار در اوکراین. گفت:" چه چیزی در ظاهر جذاب به نظر می رسد؟ چه کسی نمی خواهد اسلحه ها خاموش شوند؟ این موضوع می تواند یک تله بسیار بدبینانه باشد که باید بسیار مراقب آن باشیم".
وزیر خارجه ایالات متحده افزود:" من فکر می کنم همه ما باید از آنچه به نظر می رسد تلاش های خیرخواهانه است آگاه باشیم، به عنوان مثال، درخواست آتش‌بس ، در واقع می‌تواند درگیری را متوقف کند و به روسیه اجازه دهد مواضع خود را تحکیم کند، و با تجدید قوا و تامین بیشتر تسلیحات، حملات جدید و جدیتری انجام دهد".
دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که کی‌یف از دیگر کشورها برای ابتکارات صلح سپاسگزار است، اما به گفته او، مردم اوکراین صلح را تنها در صورتی می‌پذیرند که "توقف کامل تجاوز روسیه، عقب‌نشینی کامل نیروهای روسیه، بازگرداندن مجدد سرزمین های اشغالی و همچنین تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای شناخته شده بین المللی " تضمین شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала