آمریکایی‌ها، دست به دعا بلند کنید

© AP Photo / Tony Dejakدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
اشتراک
ترامپ در واکنش به تصمیم مسکو برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در واکنش به تصمیم مسکو برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند.
ترامپ در شبکه های اجتماعی نوشت: " ما خودمان به بروز این وضعیت دامن زده‌ایم. وقتی دولت آمریکا توسط افراد نالایق اداره می شود چنین اتفاقی رخ می دهد. تنها چیزی که اکنون می توانم به شما بگویم این است که دعا کنید".
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از تصمیم فدراسیون روسیه برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند، در حالی که وی به مسأله ذخیره و انبار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا اشاره‌ای نکرد.
ترامپ در سایت " حقیقت اجتماعی" خود نوشت: "همانطور که پیش بینی کرده بودم، ما اکنون با "چیزهای خطرناکی" هم‌بازی شده‌ایم. موضوع هسته‌ای، اکنون موضوع اصلی است. ما خودمان به بروز این وضعیت دامن زده‌ایم. وقتی دولت آمریکا توسط افراد نالایق اداره می شود چنین اتفاقی رخ می دهد. تنها چیزی که اکنون می توانم به شما بگویم این است که دعا کنید".
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
پاسخ مسکو به واکنش برخی کشورها به استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس
گفتنی است، روسیه در مواجهه با توسعه طلبی ناتو در کشورهایی مانند آلمان و هلند، تصمیم گرفت از امنیت ملی خود محافظت کند، این بار با استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در خاک بلاروس.
چندی پیش، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که مسکو و مینسک در خصوص استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در خاک بلاروس به توافق رسیده اند.
وی تاکید کرد که 1 ژوئیه ساخت انبار این تسلیحات به پایان خواهد رسید. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که استقرار این تسلیحات بدون نقض تعهدات در قالب قرارداد استارت نو صورت خواهد گرفت. به گفته پوتین، دلیل این اقدام بیانیه بریتانیا در خصوص ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می باشد. در عین حال رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که بلاروس مدتهاست که درخواست استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در قلمرو خود را مطرح کرده است. وی افزود که مسکو کاری را می کند که ایالات متحده ده سال است آن را انجام می دهد.
رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: "ما در واقع همان کاری را می کنیم که آنها دهها سال انجام می دادند. آنها در کشورهای مشخصی متحدانی دارند و موشک های حامل کلاهک های آن ها و خدمه آنها را آماده می کنند. ما هم در نظر داریم همین کار را انجام دهیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала