پاسخ مسکو به واکنش برخی کشورها به استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، واکنش ناکافی تعدادی از کشورها به تصمیم استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس را "گیج کننده خواند" و گفت، در شرایط جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه، ساده لوحانه است که روی عدم وجود هرگونه اقدام متقابل نظامی - فنی از سوی مسکو حساب کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه که روز دوشنبه در وب سایت این وزارتخانه منتشر شد، آمده است:" واکنش ناکافی تعدادی از پایتخت های غربی به تصمیمات مربوط به توسعه همکاری ما با بلاروس در حوزه هسته ای نظامی نمی تواند حیرت برانگیز باشد. به نظر می رسد نگرانی بیان شده در این زمینه از سوی کشورهای غربی برای مخاطبان ناآگاهی طراحی شده است که از تمرینات طولانی مدت مربیان خودخوانده غربی در این زمینه آگاه نیستند".

زاخارووا خاطرنشان کرد: "در چارچوب جنگ ترکیبی همه جانبه غرب علیه روسیه و قصد اعلام شده آمریکا و ناتو برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه، عدم وجود هرگونه اقدام متقابل نظامی - فنی از سوی مسکو در این منطقه ساده لوحانه به نظر می آید.

وی گفت:"ما این حق را برای خود محفوظ می داریم که اقدامات لازم را برای تضمین امنیت روسیه و متحدانش انجام دهیم".
وی تاکید کرد که روسیه با نگرانی به "درخواست های اخیر برای گسترش جغرافیای ذخیره سازی بمب های هسته ای آمریکا در اروپا با ارتقای زیرساخت های مربوطه در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس نظاره می کند".
زاخارووا معتقد است:" در تمام این سال ها روسیه حداکثر خویشتنداری را از خود نشان داده است".
قصد امریکا برای افزایش میزان تسلیحات هسته ای خود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
روسیه در بلاروس تسلیحات هسته ای تاکتیکی مستقر خواهد کرد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نتیجه گرفت:" در عین حال، برخلاف ناتو که مجموعه ای از کشورهای تابع ایالات متحده است، در مورد موضوع ما، صحبت از کشورهای متحد با دکترین نظامی مشترک در میان است. بنابراین، ما در مورد اقدامات امنیتی اتخاذ شده توسط این کشورهای متحد در قلمرو ملی خود صحبت می کنیم. تمامی تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده و به شدت اجرا خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала