روسیه در بلاروس تسلیحات هسته ای تاکتیکی مستقر خواهد کرد

© Photo / Public domainقصد امریکا برای افزایش میزان تسلیحات هسته ای خود
قصد امریکا برای افزایش میزان تسلیحات هسته ای خود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
اشتراک
پوتین خبر داد که روسیه تا تاریخ 1 ژوئیه در بلاروس انبار سلاح هسته ای تاکتیکی احداث خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه روز شنبه در مصاحبه با شبکه "روسیه 24" اعلام کرد که مسکو و مینسک در خصوص استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در خاک بلاروس به توافق رسیده اند.
وی تاکید کرد که 1 ژوئیه ساخت انبار این تسلیحات به پایان خواهد رسید. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که استقرار این تسلیحات بدون نقض تعهدات در قالب قرارداد استارت نو صورت خواهد گرفت. به گفته پوتین، دلیل این قدم بیانیه بریتانیا در خصوص ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می باشد. در عین حال رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که بلاروس مدتهاست که درخواست استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در قلمرو خود را مطرح کرده است. وی افزود که مسکو کاری را می کند که ایالات متحده ده سال است که آنرا صورت می دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
پوتین: روسیه پاسخ لازم به مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده را در اختیار دارد
رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: "ما انتقال نمی دهیم. و ایالات متحده آمریکا به متحدانشان منتقل نمی کند. ما در واقع همان کاری را می کنیم که آنها ده ها سال انجام می دادند. آنها در کشورهای مشخص متحدانی را دارند و موشک های حامل کلاهک های آنها را آماده می کنند و خدمه آنها را آماده می کنند. ما همین کار را در نظر داریم که انجام دهیم. دقیقا در مورد همین هم الکساندر گریگوریوچ (لوکاشنکو) درخواست کرد".
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده که غرب در نظر دارد که به کی یف ارسال کند، مربوط به تسلیحات کشتار جمعی نمی شوند، اما بهرحال غبار رادیواکتیوی ایجاد می کنند و به این دلیل بسیار خطرناک بحساب می آیند. به گفته وی در صورت استفاده از آنها آلودگی مزارع کشت صورت خواهد گرفت که برای مردم ساکن در منطقه همچون برای محیط زیست خطر ایجاد می کند.
روز سه شنبه گذشته آنابلا گولدی معاون وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرده بود که لندن قصد دارد مهماتی را در اختیار کی یف قرار دهد که حاوی اورانیون ضعیف شده می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала