نیروهای اوکراینی "محاصره تقریبا کامل" آرتیوموفسک را به رسمیت شناختند

© Sputnik / Olesya Potapovaسربازان گروه واگنر در آرتیوموفسک
سربازان گروه واگنر در آرتیوموفسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین از محاصره "تقریباً کامل" آرتیومیوسک و نیمی از اطراف شهر آودیوکا خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گفته های فرمانده سابق گردان آیدار "یوگنی دیکی" به Strana.ua واحدهای روسی تقریباً به طور کامل آرتمیوسک را محاصره کرده اند.
در این خبر می آید:" اگر باخموت (نام اوکراینی آرتیومیوسک) اکنون حدود 4/5 در محاصره باشد، حدودی نیمی از کل آودیوفکا در اختیار نیروهای روسی است".
به گفته وی، ارتش روسیه در مجاورت آودیوکا پیشرفت چشمگیری داشته است.
دیگی گفت:" آنها در واقع تلاش می کنند آنچه را که برایشان در عملیات باخموت موفقیت آمیز بوده است تکرار کنند، یعنی محاصره و تلاش برای قطع دسترسی جاده ای نیروهای اوکراین".
روز گذشته نیروهای گروه واگنر به طور کامل کنترل کارگاه های کارخانه فرآوری فلزات آرتیوموفسک (AZOM) را به دست گرفتند.
آرتموفسک در شمال گورلوفکا قرار دارد. این شهر یک مرکز لجستیکی مهم برای تامین تجهیزات گروه های نظامی اوکراین در دونباس است. بیش از شش ماه است که نبردهای سختی برای تصرف این شهر در جریان است.
بر اساس آخرین داده ها، نیروهای روسیه حدود 70 درصد از شهر را در اختیاربگیرند، آنها موفق شده اند تمام جاده های آسفالته را قطع یا کنترل کنند. گل و لای و شرایط به وجود آمده تحویل مهمات و تجهیز نیروهای اوکراینی را با مشکل مواجه کرده است.
آودیفکا یکی از مناطق اصلی مستحکم در منطقه دونتسک است که تاکنون تحت کنترل رژیم کی یف باقی مانده است. از این منطقه، نیروهای مسلح اوکراین دائماً ساختمان های مسکونی در دونتسک را گلوله باران می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала