موقعیت کریمه در دریای سیاه، کابوس آمریکا

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر شبه جزیره کریمه
شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
ارسال پهپادهای آمریکایی به کریمه برای جمع آوری داده های اطلاعاتی، گواه ترس آمریکاست.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان کریمه، اظهار داشت که ایالات متحده به دلیل از دست دادن موقعیت استراتژیک خود در دریای سیاه دچار هراس و ناتوانی شده است، به این دلیل است که ایالات متحده پهپادهای خود را برای جمع آوری داده های اطلاعاتی به این منطقه می فرستد.
وی در ادامه افزود: " البته "بهار کریمه" یک "لقمه شیرین" بسیار جدی را از آمریکایی ها گرفت. پایگاه دریایی در سواستوپل، که در زمان "بهار کریمه" تقریباً در دست آنها بود، در مقابل چشمانشان ناپدید شد.
آنها یک موقعیت استراتژیک بسیار جدی را از دست دادند که بر کل منطقه دریای سیاه، خاورمیانه، قفقاز و مناطق دیگر تأثیرگذار است. به این دلیل، این تغییر مثل "خار در چشم" است که آمریکایی ها را آرام نمی گذارد. اودسا که در دست آنها باقی مانده است، امروز در محاصره است و نمی تواند توسط آنها به همان روشی مورد استفاده قرار بگیرد که ایالات متحده در سراسر جهان از آن بهره می‌گیرد.
به گفته وی، آمریکایی ها پهپادهای خود را برای جمع آوری اطلاعات اطلاعاتی به منطقه دریای سیاه می فرستند.
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: پرواز پهپادهای آمریکایی در نزدیکی کریمه موجب تشدید درگیری است
کنستانتینوف تاکید کرد: "آنها می دانند که نیروی دریایی روسیه در اینجا مستقر است و البته از نزدیک آنچه در اینجا اتفاق می افتد را زیر نظر دارد. توجه آنها به این وضعیت اصلا فروکش نکرده است و حتی طی عملیات ویژه روسیه شدت بیشتری یافته است".
پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد.
به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی ام کیو-9 تماس نداشتند، از تسلیحات هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала