- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه: پرواز پهپادهای آمریکایی در نزدیکی کریمه موجب تشدید درگیری است

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد.
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
اشتراک
شویگو هشدار داد که پرواز پهپادهای آمریکایی در نزدیکی کریمه پیش نیازهای تشدید را ایجاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان مکالمات تلفنی با همتای خود از آمریکا لوید آستین خاطر نشان کرد که پرواز پهپادهای گلوبال هاوک آمریکا در سواحل کریمه، پیش نیازهای تشدید را ایجاد می کند.
روز چهارشنبه به ابتکار طرف آمريکايی مذاکرات تلفنی بين شويگو و آستين انجام شد.
وزارت دفاع روسیه دربیانیه ای اعلام کرد: در جریان این گفتگو اشاره شد که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین استراتژیک آمریکا در سواحل کریمه تحریک آمیز است که پیش نیازهایی را برای تشدید وضعیت منطقه دریای سیاه ایجاد می کند.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: فدراسیون روسیه علاقه ای به چنین توسعه ای از رویدادها ندارد، اما به تمام تحریکات متناسب پاسخ خواهد داد. در عین حال این وزارتخانه تاکید می کند که قدرت های بزرگ هسته ای باید تا حد امکان از جمله با حفظ کانال های ارتباطی نظامی برای بحث در مورد هر گونه شرایط بحران مسئولانه عمل کنند.
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2023
جزئیات گفتگوی شویگو و آستین فاش شد
پهپادهای استراتژیک گلوبال هاوک آمریکا به طور مرتب در دریای سیاه مقابل سواحل جنوبی کریمه پرواز می کند. به گزارش فلایت رادار 24 ، از ابتدای عملیات ویژه، این هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر بیش از ۱۱۰ پرواز در سواحل کریمه انجام داده اند. به طور متوسط در طول دوره گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از ۸ تا ۱۳ بار در ماه از این منطقه بازدید کرده اند و پروازهای هوایی را انجام می دهند که تا ۱۰ ساعت به طول انجامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала