قربانیان واقعی عملیات تروریستی در خط لوله نورد استریم

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
چه آبزیانی توسط تروریست هایی که نورد استریم را منفجر کردند کشته شدند؟
به گزارش اسپوتنیک، یک تیم بین المللی از دانشمندان اعلام کردند خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 جمعیت حیوانات دریایی کمیاب را به خطر انداخته است. چه آبزیانی و چگونه از یک حمله بی سابقه به زیرساخت های بین المللی دریایی رنج برده و می‌برند.
محل سه انفجاری که به شاخه های خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 رخ داد، در یک منطقه شمال شرقی جزیره دانمارکی بورنهولم، در کنار به اصطلاح فرورفتگی بورنهولم، جمع شده‌اند.
یکی دیگر از نقاط آسیب به خط لوله گاز نورد استریم-2 در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. بین این دو نقطه، محل دفن مهمات شیمیایی باقیمانده پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد.
سنت خونین سلاخی دلفین‌ها توسط دانمارکی‌ها (حاوی صحنه‌های دلخراش)  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
سنت خونین سلاخی دلفین‌ها توسط دانمارکی‌ها (حاوی صحنه‌های دلخراش) +ویدئو
هر دو خط لوله گاز، از جمله نورد استریم -2 که هرگز راه اندازی نشد، پراز گاز شده بودند. با این انفجار300 هزار تن متان وارد آب و بعد وارد جو شد.
این همان چیزی است که در وهله اول محیط بانان را نگران کرد. با این حال، همانطور که مشخص شد، انتشار گازهای گلخانه ای تأثیر قابل توجهی بر گرم شدن آب و هوا یا محیط زیست نگذاشت.
همزمان، خود انفجارها ضربه ای جدی به اکوسیستم های دریای بالتیک وارد کرد که عواقب آن توسط گروهی از دانشمندان دانمارک، لهستان و آلمان به سرپرستی هانس ساندرسون از دانشگاه آرهوس مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گفته نویسندگان این اثر، گرازهای دریایی (Phocoena phocoena) کوچک با طول بدن، حدود یک و نیم متر، شبیه دلفین ها، احتمالا مورد بیشترین آسیب قرار می‌گیرند. به گفته دانشمندان، در شعاع چهار کیلومتری انفجار، گرازهای دریایی می توانستند به طور جدی آسیب ببینند یا در اثر موج انفجار ضربه دیده و جان خود را از دست بدهند. در شعاع 12 کیلومتری - کاملاً شنوایی خود را از دست بدهند، و در شعاع 50 کیلومتر، به طور موقت ناشنوا بشنوند.
دانشمندان روسی بر این باورند که انفجارهای نورد استریم به سختی می‌تواند تأثیر منفی شدیدی بر اکوسیستم داشته باشد.
آنتون چرنتسکی، محقق انستیتوی پستانداران دریایی "شیرشوف" وابسته به موسسه اقیانوس شناسی آکادمی علوم روسیه گفت: "اگرچه، البته، هیچ چیز خوبی در این مورد وجود ندارد. اما با فجایعی مانند نشت نفت در خلیج مکزیک، تخریب خطوط لوله گاز قابل مقایسه نیست".
وی در توضیح گفت: "در دریای بالتیک پستانداران دریایی خیلی کمی وجود دارند که عمدتاً در بخش غربی دریا متمرکز شده اند. در خلیج فنلاند و سواحل بالتیک، بندرت می توان گرازهای دریایی را مشاهده کرد".
Перехват бомбардировщиков В-52Н ВВС США над акваторией Черного моря - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
رهگیری بمب افکن های آمریکایی B-52H بر فراز دریای بالتیک توسط روسیه + ویدیو
گفتنی است انفجار دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه به ثبت رسید. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این وضعیت را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند. روسیه در تلاش ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل است تا درباره آنچه اتفاق افتاده است، تحقیق کند. مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را آماده کرده است.
در 8 فوریه، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه "پولیتزر"، مقاله ای درباره خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد. به گفته وی، تابستان گذشته در رزمایش Baltops "بال‌تاپس" ناتو، غواصان آمریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد نروژی ها بمب را منفجر کردند.به گفته هرش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ کرد. اما واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که انتشار اخبار در باره نورد استریم در واقع تلاش هماهنگ در رسانه ها به منظور منحرف کردن توجه افکار عمومی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала