روسیه شرایط احیای خط لوله "نورد استریم" را اعلام کرد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: احیای نورد استریم در صورت وجود اراده غرب امکان پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه شرایط احیای خط لوله "نورد استریم" را اعلام کرد. دیمیتری بیریچفسکی، مدیر دپارتمان همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت سرنوشت خطوط لوله گاز نورد استریم هنوز مشخص نیست، آسیب را می توان ترمیم کرد، اما برای این کار باید پیش شرط‌های خاصی از سوی غرب وجود داشته باشد.
وی د رادامه گفت: " در این مرحله، صحبت در مورد سرنوشت آینده سیستم خط لوله گاز نورد استریم بسیار دشوار است. انا به طور کلی، به گفته کارشناسان، بخش های آسیب دیده قابل ترمیم هستند.
همانطور که اشاره شد، شکاف ها در عمق حدود 100 متری قرار دارند و این از نقطه نظر فنی امکان انجام کارهای تعمیر را فراهم می کند. اما برای این کار باید پیش شرط‌های سیاسی و اقتصادی وجود داشته باشد. اقدامات کنونی کشورهای غربی برای جلوگیری از تحقیقات روسیه در مورد اقدام تروریستی در تاسیسات انرژی خود نشان دهنده عدم علاقه به روابط عادی با روسیه در بخش انرژی است".
Президент США Джо Байден и канцлер Германии Олаф Шольц на официальной церемонии встречи саммита G7, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
هرش: خرابکاری در "نورد استریم" در سفر شولز به واشنگتن مورد بحث قرار گرفت
گفتنی است انفجار دو خط لوله صادراتی روسیه، نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر رخ داد. سپس نشت گاز به یکباره در چهار نقطه به ثبت رسید. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقات هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این وضعیت را یک اقدام تروریستی بین المللی خواند.روسیه در تلاش ایجاد یک کمیسیون مستقل بین المللی توسط دبیرکل سازمان ملل است تا درباره آنچه اتفاق افتاده است، تحقیق کند. مسکو پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت را آماده کرده است.
در 8 فوریه، سیمور هرش، روزنامه نگار برنده جایزه "پولیتزر"، مقاله ای درباره خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد. به گفته وی، تابستان گذشته در رزمایش Baltops "بال‌تاپس" ناتو، غواصان آمریکایی مواد منفجره را زیر خطوط لوله گاز روسیه جاسازی کردند و سه ماه بعد نروژی ها بمب را منفجر کردند. به گفته هرش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی این تصمیم را اتخاذ کرد. اما واشنگتن قاطعانه این اتهامات را رد می کند.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که انتشار اخبار در باره نورد استریم در واقع تلاش هماهنگ در رسانه ها به منظور منحرف کردن توجه افکار عمومی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала