هرش: خرابکاری در "نورد استریم" در سفر شولز به واشنگتن مورد بحث قرار گرفت

© AP Photo / Brendan SmialowskiПрезидент США Джо Байден и канцлер Германии Олаф Шольц на официальной церемонии встречи саммита G7, Германия
Президент США Джо Байден и канцлер Германии Олаф Шольц на официальной церемонии встречи саммита G7, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
روزنامه‌ نگار مشهور آمریکایی گفت، اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در جریان سفر به ایالات متحده درباره خرابکاری در نورد استریم گفتگو و تبادل نظر کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، در پایان سپتامبر سال گذشته، هر دو خط لوله صادراتی روسیه در دریای بالتیک - نورد استریم و نورد استریم 2 - در نتیجه خرابکاری منفجر شدند. سوئد، دانمارک و آلمان در حال انجام تحقیقاتی در این زمینه هستند، اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده اند. کرملین این حملات را اقدام "تروریستی بین المللی" خواند.
به گفته روزنامه‌نگار آمریکایی، سیمور هرش، برنده جایزه پولیتزر، این انفجار توسط ایالات متحده و با کمک متحدان ناتو انجام شد: "در تابستان، در طول تمرین‌های بالتوپس، غواصان آمریکایی خطوط لوله گاز را مین گذاری کرده و سه ماه بعد، نروژی‌ها آن را فعال کردند".
هفته گذشته، نیویورک تایمز در مورد در دسترس بودن داده های اطلاعاتی که بر اساس آن یک گروه خاص طرفدار اوکراین در پشت حمله به نورد استریم قرار داشت، گزارش داده بود.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
تایمز: غرب نام "حامی" خرابکاری های نورداستریم را می داند
"دیمیتری پسکوف"، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، این گونه ادعاها را اقدام هماهنگ رسانه ای با هدف منحرف کردن توجه جامعه جهانی خواند. این مقام روس گفت که کشورش همچنان از روند انجام تحقیقات رسمی در این زمینه دور است و تنها چند روز پیش مسکو یادداشت هایی در این زمینه از کپنهاگ و استکهلم دریافت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала