رسانه: پاسخ پوتین به تحریک غرب، نقشه های آمریکا را خراب کرد

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
نشریه "گلوبال تایمز" در مقاله نوشت، تصمیم پوتین برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، برنامه‌های آمریکا برای تضعیف روسیه را نقض می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، "سونگ ژونگ پینگ"، کارشناس نظامی و مفسر تلویزیونی در مقاله ای برای "گلوبال تایمز" نوشت:" استقرار برنامه ریزی شده تسلیحات هسته ای تاکتیکی مسکو در بلاروس تنها پاسخی به تحریکات گذشته و کنونی ناتو نبود. هدف آن جلوگیری از اقدام احتمالی ایالات متحده در آینده است".
این کارشناس توضیح می دهد:" تصمیم بریتانیا برای ارائه مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین، واکنش شدید کرملین را برانگیخت. به طور کلی این رفتار لندن نشان دهنده آمادگی کشورهای غربی برای زیر پا گذاشتن خطوط قرمز در خصوص تامینتسلیحات برای کی یف است."
ژونگ پینگ اضافه کرد:" ایالات متحده مدتهاست که تسلیحات هسته ای تاکتیکی خود را در نزدیکی روسیه مستقر کرده که تهدیدی جدی برای امنیت ملی این کشور محسوب می شود".
"وانگ شو"، استاد دانشکده روابط بین الملل دانشگاه مطالعات خارجی پکن، به نوبه خود معتقد است که اقدامات کاخ سفید به دلیل "تمایل به تضعیف روسیه" و در نتیجه "حفظ سلطه آمریکا بر جهان" است.
در ادامه این مقاله می آید:" واشنگتن نمی خواهد شاهد پیروزی روسیه در میدان جنگ باشد. اگر اوکراین شکست بخورد، به این معنی است که ناتو شکست خواهد خورد و ایالات متحده، "رهبری و هژمونی جهانی" را از دست خواهد داد. این قیمتی است که آنها نمی توانند از عهده آن برآیند".
نویسندگان مقاله تاکید می کنند، در عین حال، چنین سیاستی از سوی ایالات متحده می تواند منجر به عواقب جدی تری شود، زیرا تهدیدی برای سایر کشورهای غربی است.
قصد امریکا برای افزایش میزان تسلیحات هسته ای خود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2023
روسیه در بلاروس تسلیحات هسته ای تاکتیکی مستقر خواهد کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала