تایمز: استراتژی آمریکا در موضوع درگیری اوکراین "محکم تر" می‌شود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023
اشتراک
روزنامه تایمز ادعا می کند که ایالات متحده می تواند استراتژی خود را در درگیری اوکراین تشدید کند، ظاهرا واشنگتن از اوکراین می خواهد که "سرزمین های از دست رفته" خود را به دست آورد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله این روزنامه بریتانیایی به نقل از منابعی آمده است:" اکنون این استراتژی به نظر محکمتر می آید".
به گفته یک مقام آمریکایی به این نشریه، ایالات متحده می خواهد اوکراین در این درگیری "پیروز" شده و سرزمین های از دست رفته خود را بازپس گیرد. این مقام همچنین خاطرنشان می کند که روسیه قصد ندارد "در آینده نزدیک" مناطق جدیدی را واگذار کند. همانطور که این نشریه اشاره می کند، "سخت شدن" استراتژی ایالات متحده در درگیری در اوکراین می تواند در این موضوع خلاصه شود.
پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که حجم کمک های نظامی آمریکا به اوکراین از ابتدای دولت فعلی به ریاست جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از 33 میلیارد دلار فراتر رفته است. در عین حال، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در 24 فوریه 2022، واشنگتن بیش از 32.5 میلیارد دلار بودجه به کی یف اختصاص داده است.
به گفته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، ایالات متحده 1600 سامانه استینگر، بیش از 8500 جاولین، 232 هویتزر و بیش از 2 میلیون قطعه مهمات، 38 سامانه HIMARS، یک باتری پدافند هوایی پاتریوت، هشت سامانه ناسامز، 109 خودرو جنگی پیاده نظام بردلی، 31 تانک آبرامز و 90 خودروی جنگی پیاده نظام استرایکر را در اختیار اوکراین قرار داده است.
در ماه فوریه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ورشو گفت که نه آمریکا و نه اروپا به دنبال سرکوب یا نابودی روسیه نیستند.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала