گزارش سازمان ملل در خصوص تبعیض نسبت به کلیسای ارتدکس اوکراین

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Верующие во время пасхальной службы в церкви в Минской области
Верующие во время пасхальной службы в церкви в Минской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
اشتراک
اداره حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارشی را در خصوص تبعیض در رابطه با کلیسای ارتدکس اوکراین منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اداره کمیسرای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارشی را در خصوص آزادی ادیان در اوکراین منتشر کرد که در آن به تبعیض در رابطه با کلیسای ارتدکس اوکراین توجه کرده است. این امر در سایت بخش روابط خارجی پاتریارشات مسکو منتشر شده است.
در این سند آمده است: "بحث در خصوص اقدامات تبعیض آمیز در رابطه با کلیسای ارتدس اوکراین می باشد و همچنین نگرانی از "اقدامات امنیتی" ایجاد شده توسط سرویس امنیت اوکراین در رابطه با این کلیسا، بیان می گردد. بعنوان مثال سرویس امنیت اوکراین جستجوهایی را در برخی کلیساها، دفاتر، مراکز آموزشی و سایر اماکن متعلق به کلیسای ارتدکس اوکراین در استان های کی یف، رونو، ژیتومیر، ایوانوفرانکوف، چرنووتساخ، دنپروپتروفسک، خملنیتسکی، پولتاوسکی و راکارپاتسکی صورت داده است".
در این سند تاکید می شود که در برخی از موارد کارکنان سرویس امنیتی اوکراین از برخی کشیش ها با استفاده از دستگاه پلی گراف بازجویی کرده اند.
این گزارش خاطرنشان می کند: "در سرویس امنیت اوکراین تایید کرده اند که خادمین کلیسای ارتدکس اوکراین تحت حداقل سه مورد شک نقض برابری حقوق شهروندان از لحاظ نژادی، ملیت، مذهب، معلولیت و سایر نشانه ها و همچنین موارد زیادی از اتهامات من جمله تعرض به تمامیت ارضی و مصونیت اوکراین قرار گرفته اند. دو متهم تحت حبس خانگی شبانه روزی قرار دارند".
سازمان ملل متحد یادآور شده است که برای تمامی افرادی که اتهامات قضایی طرح شده است، می بایست حق بهره مندی از بررسی دادگاهی عادلانه پرونده شان تامین گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала