وزارت دفاع روسیه: کی یف تلاش به حمله پهپادی به منطقه "تولا" کرد

Ту-141 "Стриж"
Ту-141 Стриж  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از تلاش اوکراین برای حمله به منطقه تولا به وسیله یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع "استریژ" خبر داد
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "رژیم کیف در 26 مارس سال جاری با یک هواپیمای بدون سرنشین از نوع استریژ (Tu-141) در یک حرکت تهاجمی اقدام به حمله به استان تولا کرد".
در ادامه این بیانیه تاکید می شود، گروههای سامانه‌های پدافند هوایی روسیه مستقر در منطقه تولا که شامل سامانه‌های موشکی ضدهوایی S-300 و Pantsir-S1 و همچنین سامانه‌های جنگ الکترونیک Pol-21 می‌شوند، پوشش مطمئنی را از این جهت فراهم می‌کنند.
وزارت دفاع روسیه افزود: "سامانه جنگ الکترونیک Pol-21 به یک پهپاد تهاجمی اوکراینی ضرباتی وارد کرد که در نتیجه سیستم ناوبری این پهپاد از کار افتاد".
Заместитель командира ремонтного взвода по восстановлению и ремонту военной техники в полевых условиях  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای مسلح روسیه پنج پهپاد ، یک هویتزر و یک خمپاره اوکراینی را منهدم کردند + فیلم
در نتیجه، این هواپیمای بدون سرنشین که جهت گیری خود را از دست داده بود، در نزدیکی روستای "کیریفسک" در منطقه تولا سقوط کرد.
اکنون متخصصانی از وزارت دفاع روسیه، وزارت اورژانس روسیه و سازمان های مجری قانون در محل سقوط این پهپاد حضور دارند.
اوایل روز یکشنبه، کمیته امنیتی منطقه ای استان تولا از وقوع یک انفجار در منطقه "کیریفسکی" خبر داد. بر اثر این حادثه سه نفر مجروح شدند و سه ساختمان مسکونی نیز دچار خسارت جزئی شدند. همه خدمات عملیاتی در محل حضور دارند. اکنون هیچ تهدیدی برای مردم محلی و زیرساخت ها وجود ندارد.
لازم به یادآوری است منطقه کیریفسکی استان تولا در فاصله 200 کیلومتری از جنوب پایتخت روسیه مسکو قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала