وزیر خزانه داری آمریکا میزان تاثیر تحریم‌ها علیه ایران را خلاف محاسبات واشنگتن دانست

CC BY 2.0 / Mike / United States Department of the Treasuryوزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
اشتراک
جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه ایران "بسیار کمتر از چیزی که می‌خواستیم" تاثیرگذار بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، یلن پنجشنبه به وقت محلی در جلسه‌ای با قانونگزاران درباره اینکه آیا تحریم‌ها رفتار ایران را در راستای چیزی که آمریکا می‌خواست، تغییر داده است، گفت: بسیار کمتر از چیزی که به طور ایده‌آل می‌خواستیم.
یلن افزود که واشنگتن به دنبال راه‌هایی برای تقویت تحریم‌ها علیه ایران است اما اذعان کرد که تحریم‌ها به ایجاد تغییر سیاست و رفتار ایران به گونه‌ای که آمریکا انتظار داشت، منجرنشده است.
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
باقری و دیپلمات‌های اروپایی برای احیای برجام در نروژ دیدار کردند
روزنامه وال استریت ژورنال سال گذشته میلادی در گزارشی نوشت، استفاده بیش از حد دولت‌های پیشین آمریکا از ابزار تحریم و بی‌اثر شدن آن‌ها موجب بازبینی در این سیاست شده اما مقامات آمریکایی در وزارت خزانه‌داری پس از یک بررسی ۹ ماهه اعلام کردند تحریم‌ها همچنان یک ابزار مهم در سیاست آمریکا باقی خواهد ماند که باید بهینه شوند.
آمریکا پس از ورود دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) با خروج یکجانبه از توافق هسته ای برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگرداند.
دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد اما مذاکرات برای احیای برجام به شکل سابق خود بی نتیجه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала