رئیس جمهوری چک از پایان یافتن امکانات برای کمک نظامی به اوکراین خبر داد

© AP Photo / Virginia Mayoپتر پاول، رئیس جمهور چک
پتر پاول، رئیس جمهور چک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
اشتراک
پتر پاول، رئیس جمهور چک که ارتشبد بازنشسته است، در مصاحبه با روزنامه آلمانی Süddeutsche Zeitung گفت، جمهوری چک تا آنجا که ممکن بود در تحویل تسلیحات به اوکراین کمک کرد، اما دیگر امکانات جدیدی برای این کار ندارد و کارگران کافی برای تولید مهمات وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "جمهوری چک به بهترین شکل ممکن به اوکراین در تامین تسلیحات کمک کرد، اما دیگر امکانات برای این کار را ندارد".
به گفته پاول، جمهوری چک امکاناتی در زمینه دفاع هوایی و تولید مهمات دارد، اما در رابطه با دومی ممکن است به دلیل کمبود نیروی کاردر شرایط نرخ فعلی بسیار پایین بیکاری در این کشور مشکلاتی بروز کند.
به عنوان راهی برای خروج از این وضعیت، رئیس جمهور چک پیشنهاد جذب کارگران از اوکراین را داد. او گفت: "در اینجا یافتن نیروی کار سخت است. اما برای مثال، فرصت هایی برای دعوت از کارگران از اوکراین وجود دارد."
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2023
گزارش و تحلیل
عبور انگلیس از خط قرمز در درگیری اوکراین
پاول همچنین تصمیم آلمان برای انتقال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین را تایید کرد که به گفته او "در را برای همه کشورهای دیگر باز کرد." وی در عین حال خاطرنشان کرد که کی یف برای یک "پیشروی موفق" به خودروهای زرهی، توپخانه، مهمات و سیستم های دفاع هوایی نیاز دارد.
رئیس جمهور تاکید کرد: "جنگنده های میگ 29 که لهستان و اسلواکی قصد دارند به اوکراین منتقل کنند نیز کمک خواهند کرد. هر هواپیما مهم است."
پاول گفت: امسال برای روند جنگ تعیین کننده خواهد بود.
مسکو پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی برای روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به کیف "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد که پمپاژ کشور با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند که "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала