تایمز: غرب نام "حامی" خرابکاری های نورداستریم را می داند

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
روزنامه بریتانیایی تایمز مدعی شد، سرویس های اطلاعاتی کشورهای غربی نام "حامی" ادعایی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم را می دانند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه نیویورک تایمز روز گذشته با استناد به اطلاعات مقامات آمریکایی گزارش داد که احتمالا گروه های حامی دولت کی یف در خرابکاری خطوط لوله کاز نورداستریم دست داشته اند. روزنامه آلمانی Zeit نیز به نوبه خود بر ارتباط این اقدامات خرابکارانه با دولت کی یف صحه گذاشت.
نشریه بریتانیایی "تایمز" در این باره نوشت:" نام اسپانسر مورد ادعا که با دولت زلنسکی مرتبط نیست، چندین ماه است که در محافل اطلاعاتی دست به دست می شود، اما فاش نشده است".
به گفته این روزنامه، ظاهراً مقامات ناتو می خواستند از این طریق از اوکراین در اختلاف عمومی با آلمان محافظت کنند.
به گفته این نشریه، یک هفته پس از خرابکاری، سرویس های اطلاعاتی به اعضای هیئت اسکاندیناوی در بروکسل اطلاع دادند که نه آمریکایی‌ها، و نه روس‌ها یا لهستانی‌ها در پشت این حملات نبوده اند، بلکه "یک شرکت خصوصی از اوکراین" در این انفجارات دست داشته است.
این روزنامه در ادامه می نویسد:" به کارکنان این سرویس ها تاکید شد که این موضوع نباید علنی شده وآنها باید از پاسخ به هرگونه سوالی در مورد کندی تحقیقات رسمی در مورد تخریب این خطوط لوله، طفره بروند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала