بازرس سابق آژانس بین المللی اتمی: غرب در رابطه با کل جهان مرتکب اشتباه بزرگی می شود

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر لندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
اشتراک
آنابل گلدی معاون وزیر دفاع بریتانیا بتازگی گفت که لندن علاوه بر تانک های چلنجر 2، مهمات از جمله گلوله های زره پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را به نیروهای مسلح اوکراین تحویل خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، یسری ابو شادی، بازرس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اخبار مربوط به قصد بریتانیا برای تامین گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده اوکراین به اسپوتنیک عربی چنین گفت:
"خبر عرضه اورانیوم ضعیف شده توسط بریتانیا به رژیم کی یف خبر مهمی است که به طور قابل توجهی وضعیت را بدتر می کند. چنین گلوله هایی به طور فعال در درگیری های خاورمیانه، در عراق، لبنان، سوریه و فلسطین مورد استفاده قرار گرفت. آنها قدرت تخریبی دارند و از موادی با چگالی بالا تشکیل شده اند. آنها حتی زمین و همه چیز اطراف خود را می سوزانند، به بدن انسان نفوذ می کنند و او را خفه می کنند. بریتانیا با تحویل چنین گلوله هایی از خط قرمز عبور می کند، زیرا آنها علیه روس ها، جمعیت محلی و یا مردم ساکن در مرز مورد استفاده قرار می گیرند. اما روسیه آن را تحمل نخواهد کرد. همه اینها در آینده عواقبی خواهد داشت و ممکن است به جنگ جهانی یا هسته ای تبدیل شود. بریتانیا باید از این موضوع آگاه باشد و چنین اقداماتی کاملا غیرقابل قبول است. نسل های آینده آسیب خواهند دید زیرا این پرتابه ها صدمات زیادی به بار می آورند. به ویژه نوزادان همچون پس از بمباران اتمی ژاپن توسط واشنگتن آسیب خواهند دید.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2023
هشدار لاوروف درباره پیامدهای ارسال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به نیروهای مسلح اوکراین
بسیاری از مردم نمی دانند که این چقدر خطرناک است. سازمان های بین المللی، اروپایی و همچنین ایالات متحده، نه تنها در رابطه با افراد، بلکه در رابطه با کل جهان اشتباه بزرگی مرتکب می شوند. و اینکه بریتانیا قصد عرضه چنین بمب هایی را دارد اصلا خوب نیست. او و کل اروپا مسئولیت کامل این کاررا بر عهده دارند. امیدوارم غرب متوجه این موضوع شود و منطقی تر رفتار کند. به یک راه حل مسالمت آمیز نیاز است. علاوه بر این، چین طرحی برای حل و فصل سیاسی ارائه کرده است، اما متأسفانه غرب هر گونه تلاش برای راه حل مسالمت آمیز را رد می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала