واکنش لاوروف به برنامه لندن برای تحویل "گلوله های اورانیومی" به کی یف

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش هایی مبنی بر برنامه لندن برای تحویل مهمات اورانیومی به کی یف اعلام کرد، لندن کنترل اقدامات خود را از دست داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز سه شنبه در مورد قصد بریتانیا برای تامین گلوله های با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین گفت که لندن قبلاً نقش خود را در مورد اینکه چگونه اقداماتش ثبات استراتژیک در سراسر جهان را تضعیف می کند، از دست داده است".
وی در مصاحبه با برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" اظهار کرد:" من از هیچ چیز تعجب نخواهم کرد، زیرا آنها قبلاً کنترل بر اقدامات خود را از دست داده اند. از نظر اینکه چگونه این اقدامات عجیب ثبات استراتژیک را در سراسر جهان تضعیف می کند".
وی در ادامه گفت:" اگر این موضوع درست باشد، پس مقامات بریتاینا آماده اند نه تنها ریسک کرده، بلکه قوانین بشردوستانه بین المللی را نقض کنند، همانطور که در سال 1999 در یوگسلاوی اتفاق افتاد، و بسیاری از چیزهایی دیگیری که به خود اجازه می دهند، از جمله جنگ و جنایات علیه بشریت".
پیشتر "آنابل گلدی" معاون وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که بریتانیا مهمات با اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین منتقل خواهد کرد.
وی اعلام کرد:" همراه با ارائه یک اسکادران از تانک‌های رزمی چلنجر 2، ما مهمات از جمله گلوله‌های زره‌دار حاوی اورانیوم ضعیف شده را نیز برای اوکراین تأمین خواهیم کرد."
پیش از این، گلوله های با اورانیوم ضعیف شده در درگیری های بالکان و عراق استفاده می شد. میله اورانیوم ضعیف شده به انفجار نیرو می افزاید و این تنها مزیت آن است. مدت کوتاهی پس از استفاده از گلوله ها در یوگسلاوی، نیروهای حافظ صلح بین المللی، سربازان و ساکنان محلی در مجاورت مناطق آسیب دیده شروع به ابتلا به سرطان خون و انواع دیگر سرطان کردند. تا سال 2001، 19 حافظ صلح ناتو بر اثر بیماری های مختلف مرتبط با تشعشعات جان باختند. کارشناسان پرتغالی که بررسی خاک روی زمین را انجام دادند، آلودگی اشعه ای آن را تایید کردند. قربانیان از ناتو شکایت کردند و غرامت و همچنین درمان رایگان دریافت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала