در آمریکا خواستار ایجاد "شبه ناتو" برای اعزام نیرو به اوکراین شدند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
اشتراک
نشریه آمریکایی Foreign Affairs در مقاله ای پیشنهاد ایجاد نوعی آنالوگ از ناتو برای ورود نیروهای غربی به اوکراین را داد.
به گزارش اسپوتنیک، "لیز موریر هاوارد"، کارشناس عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد و سیاست خارجی ایالات متحده و "مایکل ادوارد اوهانلون"، کارشناس ارشد موسسه بروکینگز، در این مقاله برای مجله Foreign Affairs می‌نویسند، "ایجاد سیستم مشابهی از ناتو، که مستلزم ورود نیروها به اوکراین است، به حل بحران کنونی در این کشور کمک می‌کند".
در ادامه این مقاله می آید:" رهبران غربی باید مکانیسم های امنیتی را توسعه دهند و راهبردهایی را برای کمک به اوکراین و مدیریت روابط آینده با روسیه در نظر بگیرند".
به گفته نویسندگان این مقاله، یکی از راه های وجود صلح آمیز، ایجاد جامعه امنیتی آتلانتیک – آسیایی است که شامل بسیاری از اعضای ناتو، اوکراین، متحدان آن و هر کشور بی طرف دیگری خواهد بود. روسیه تنها "در صورت تغییر قدرت در کشور" می تواند به این ائتلاف بپیوندد.
به گفته کارشناسان، این ائتلاف، در قیاس با ناتو، ممکن است یک هدف بلند مدت داشته باشد، اما در آینده نزدیک وظیفه اصلی آن کنترل و مشروعیت بخشیدن به حضور نامحدود ارتش غرب در خاک اوکراین است.
خاطرنشان می شود که از این ائتلاف می توان برای دستیابی به اهداف دیگری از جمله دستیابی به توافق میان ارمنستان و آذربایجان، حل بحران مهاجرت و مبارزه با تروریسم نیز استفاده کرد.
نویسندگان معتقدند:" این نیروها از کشورهای ناتو و غیر ناتو بر اقدامات نیروهای روسیه نظارت کرده، به آموزش نیروهای مسلح اوکراین کمک می کنند، در موضوع خلع سلاح و هرگونه توافق صلح آینده نظارت کرده و به عنوان پرچمدار مقابله با تجاوزات جدید روسیه عمل می کنند.
نویسندگان این مقاله تاکید می‌کنند که این ماموریت می‌تواند توسط نماینده یک کشور بی‌طرف، به عنوان مثال، از هند هدایت شود، اما در عین حال، باید شامل نیروهای آمریکایی نیز باشد.
در ادامه می اید:" حضور ارتش غربی در اوکراین برای بازدارندگی ضروری است. نیروهای ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو باید به عنوان بخشی از نیروی بین المللی مستقر شوند و آمریکا باید آماده باشد تا در مقابل آنها و برای دفاع از اوکراین در صورت حمله بایستد".
این کارشناسان دو گزینه را پیشنهاد می کنند. اولین مورد شامل ایجاد یک نیروی حافظ صلح با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل است که روسیه "می تواند وتو کند". یک رویکرد جایگزین این است که نیروهای بین‌المللی را مستقیماً به جامعه امنیتی آتلانتیک - آسیا تحت فرمان خود قرار دهند - در این صورت آنها تنها با تأیید مقامات کی یف می‌توانند مستقر شوند.
مجله فارین افرز توسط سازمان غیردولتی آمریکایی "شورای روابط خارجی" منتشر می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала