سیاستمدار استرالیایی، درگیری در اوکراین را جنگی میان غرب و روسیه خواند

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر Государственные флаги России и Украины
Государственные флаги России и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
مجری اسکای نیوز استرالیا و سناتور سابق این کشور معتقد است، درگیری در اوکراین یک جنگ نیابتی میان غرب و روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، "کوری برناردی" در برنامه این شبکه گفت:" درک رو به رشدی وجود دارد که جنگ نیابتی در اوکراین به خاطر منافع کسانی است که رک و پوست کنده بیشتر به نابودی روسیه اهمیت می دهند تا نجات اوکراین".
به گفته برناردی، بسیاری از رهبران غربی، به ویژه رهبری ایالات متحده و بریتانیا، علاقه ای به پایان دادن به این درگیری نشان نمی دهند.
به گفته این مجری استرالیایی، بیشتر مردم بر این باورند که شروع درگیری، در واقع "کودتای مورد حمایت آمریکا در اوکراین در سال 2014" بود.
او اضافه کرد:" از آن زمان، روس‌های قومی مورد هدف گروه‌های نئونازی قرار گرفته‌اند که با تایید دولت اوکراین فعالیت می‌کنند".
این سیاستمدار سابق همچنین به "پیشروی بی‌وقفه ناتو" به سوی مرزهای روسیه اشاره کرد که وضعیت بی‌طرفی اوکراین را تهدید می‌کند. موضوعی که "غیرقابل مذاکره برای امنیت ملی روسیه" محسوب می شود.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала