سفیر روسیه: مرکز فرهنگی روسیه در آینده نزدیک در ایران افتتاح می شود + ویدئو

© Photo / IRNAگردشگران روسی در ایران
گردشگران روسی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
اختصاصی
مسکو منتظر است تا مجلس ایران توافقنامه افتتاح موسسات فرهنگی روسیه را تصویب کند.
الکسی ددوف، سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با اسپوتنیک گفت: "همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه در جا نمی زند و فعالانه در حال پیشرفت است. موضوع تصویب توافقنامه ای در مجلس ایران در دستور کار قرار دارد که راه را برای افتتاح مرکز فرهنگی تمام عیار روسیه در ایران هموار می کند".
الکسی ددوف گفت: "در آوریل 2021 قراردادی در مورد عملکرد مؤسسات در شرایط کار مراکز فرهنگی روسیه در ایران و بالعکس امضا شد. این سند اکنون در مرحله تصویب در مجلس شورای اسلامی است. ما مرتباً این موضوع را با شرکای ایرانی خود مطرح می کنیم. نمایندگان مجلس ایران اطمینان می دهند که روند تصویب این سند در حال انجام است و هنوز متوقف نشده و رو به اتمام است".
رودکی در دانشگاه دولتی مسکو +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
روسیه سهمیه تحصیل رایگان برای دانشجویان ایرانی را سه برابر کرد + ویدئو
در عین حال حضور فرهنگی فدراسیون روسیه در ایران حفظ می شود. از جمله تنها در فوریه 2022 در قالب جشنواره فجر، اجرای نمایش "بیچاره لیزا" روی صحنه رفت و کنسرتی توسط نوازندگان روسیه از کاپلا آکادمیک دولتی سنت پترزبورگ در بخش موسیقی این جشنواره به روی صحنه رفت. هنرمندان بسیار با استعداد روسیه در آن شرکت کردند و اجرا و کنسرت آنها با موفقیت بزرگی در بین ایرانی ها همراه بود. در پایان سال 2022 هفته فیلم روسیه با موفقیت در ایران برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد. اما ما در اینجا متوقف نخواهیم شد. افتتاح مرکز فرهنگی ما در ایران تنها انگیزه مضاعفی برای این همکاری ها خواهد داشت و می تواند همکاری های ما را در حوزه فرهنگی هر چه بیشتر کند.
بنابراین ما بسیار امیدواریم که مجلس ایران توافقنامه امضا شده بین دولتی را که زمینه را برای آغاز کار افتتاح مرکز فرهنگی روسیه در ایران فراهم کند، به زودی تصویب کند.
متن کامل مصاحبه را به زودی در سایت اسپوتنیک ایران بخوانید و در پلتفرم های ویدیویی ما تماشا کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала