دلیل به تعویق افتادن ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین مشخص شد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Танк Т-64 в Херсонской области
Танк Т-64 в Херсонской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
رسانه ها اعلام کردند که ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین بدلیل کمبود مواد منفجره در اتحادیه اروپا به تعویق افتاده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات و تولید کنندگان اروپایی می نویسد که تولید تسلیحات و مهمات برای اوکراین به دلیل کمبود مواد منفجره به تعویق افتاده اند.
در مقاله این روزنامه آمده است: "بدلیل ذخایر محدود گوگرد، مواد منفجره پلاستیکی و TNT، بخش صنعت بدون وابستگی به حجم پولی که برای حل این مسئله سرمایه گذاری شده است، نمی تواند به شکل فوری پاسخگوی درخواست های اتحادیه اروپا برای اوکراین باشد".
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
رسانه: تنش میان لهستان و آلمان موجب اخلال در ارسال تسلیحات برای کی یف می شود
در این مقاله تاکید می شود که بحران اوکراین کمبود تسلیحات در اروپا و نیز ضعف در توان تولیدی کارخانجات تولید آنرا بر ملا کرد و نشان داد که کشورهای قاره سبز "قادر به انجام تولیدات بزرگ نظامی نیستند"".
بعنوان مثال کارخانه دولتی Exposia جمهوری چک که یکی از بزرگترین صادر کنندگان مواد منفجره در منطقه می باشد، اعلام کرده که تولید مهمات برای تسلیحات توپخانه ای 155 میلیمتری با توان کامل در حال اجرا می باشد و حجم تولید خود را تا سال 2026 افزایش نخواهد داد.
علاوه بر آن، در این مقاله خاطرنشان شده است که تقاضای افزایش یافته برای تسلیحات و مهمات در اروپا می تواند افزایش قیمت آنها را به همراه داشته باشد، هر چند که قیمت آنها طی سال گذشته به میزان بیست درصد افزایش داشته است.
بنا بر اظهارات مدیر کل Fábrica Municiones de Granada (FMG)، که یکی از بزرگترین تولید کنندگان اسپانیایی تجهیزات توپخانه ای 155 میلیمتری می باشد، قیمت مواد اصلی برای تولید فزایش یافته است و در برخی موارد قیمت ها سه برابر شده اند. به گفته وی یک گلوله توپ عادی در حال حاضر 850 یورو می ارزد که این عدد به میزان 20% بالاتر از قیمت آن پیش از عملیات ویژه روسیه می باشد.
پنتاگون حمله به پایگاه نیروی هوایی در عراق را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
آمریکا 170 میلیارد دلار برای خرید تسلیحات در سال 2024 هزینه خواهد کرد
بنا بر داده های این روزنامه مشکل حائز اهمیت دیگر، عدم قابلیت تولید کنندگان اروپایی برای افزایش حجم تولید مواد منفجره در برخی مدت زمانهای مشخص می باشد. نا بر ادعای نماینده صنایع دفاعی جمهوری چک، برای افزایش تولید گوگرد نیاز به حداقل سه سال زمان می باشد.
صنایع دفاعی اروپایی همچنین به نوبه خود اعلام می کنند که کارخانجات به میزان 100% زیر بار هستند و به همین دلیل می بایست "جستجو (تولیدات نظامی در سایر نقاط مثل) هندوستان، کره و دیگر کشورها را آغاز کرد".
ماه فوریه فایننشال تایمز خبر داده بود که درگیری در اوکراین زرادخانه های اروپایی را خالی کرده است. این روزنامه همچنین مدعی شده بود که در بسیاری از کشورهای منطقه وزارت دفاع زنگ خطر به پایان رسیدن ذخایر تسلیحاتی را به صدا در آورده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала