واکنش شخصیت های غربی به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم دستگیری پوتین

© AP Photo / Mike Corderواکنش شخصیت های غربی به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم دستگیری پوتین
واکنش شخصیت های غربی به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم دستگیری پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
شخصیت های غربی به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم دستگیری پوتین واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، شخصیت های غربی به تصمیم دیوان کیفری بین المللی برای صدور حکم دستگیری پوتین واکنش نشان دادند.
کریستوفر سی بلک، وکیل کیفری بین‌المللی با 20 سال سابقه در جنایات جنگی و روابط بین‌الملل و مفسر در امور بین‌الملل:
من فقط در مورد بیانیه خان دادستان دیوان کیفری بین المللی شنیدم و خواندم.
بیانیه پوچ است. دفتر او هیچ تحقیق مستقلی در مورد موضوع مطرح شده در مورد کودکان انجام نداده است. او با هیچ کس در روسیه یا دونباس درباره شرایط و شرایط مصاحبه نکرده است.
البته موضوع بچه ها را انتخاب کرده اند که بیشترین تاثیر عاطفی را دارد
دیوان کیفری بین المللی هیچ صلاحیتی بر روسیه یا مقامات آن ندارد. روسیه و ایالات متحده آمریکا و چین نیز عضو معاهده رم نیستند. دیوان کیفری بین المللی صلاحیتی برای صدور حکم قضایی علیه یک مقام روسی ندارد.
با این حال، آنها استدلال خواهند کرد که نامه ای که اوکراین در آوریل 2014 به دیوان بین المللی کیفری ارسال کرد و در آن اوکراین اعلام کرد که به صلاحیت دادگاه بین المللی کیفری پیوسته است، حتی اگر عضوی از معاهده نیست، به آن صلاحیت می دهد.
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
دیوان کیفری بین‌المللی حکم "دستگیری" پوتین را صادر کرد
اما مشروعیت آن نامه مشکوک است زیرا توسط رژیم کودتای تحمیلی ناتو درست پس از کودتای 2014 در اوکراین ارسال شده است، بنابراین هر وکیلی استدلال می کند که این نامه مشروعیت ندارد زیرا توسط دولت قانونی اوکراین ارائه نشده است، بلکه یک دولت دست نشانده ناتو است.
به هر حال آنها اکنون رئیس جمهور پوتین را جنایتکار معرفی کرده اند. آنها همین کار را با رئیس جمهور میلوسویچ یوگسلاوی و صدام حسین عراق انجام دادند. آنها هر دو توسط آمریکایی ها اعدام شدند، حسینینگ به دار آویخته شدند، میلوسویچ و قذافی به قتل رسیدند.
این واضح است. اکنون با این کار برای غرب بازگشتی وجود ندارد. آمریکایی ها هر گونه تلاش برای حمایت یا مذاکره با روسیه را کمک به جنایتکاران اعلام خواهند کرد و عواقبی در پی خواهد داشت. روسیه با دشمنی سرسخت روبروست که باید آن را شکست دهد. الان چاره دیگری ندارد
به نظر می رسد این اقدام همچنین به منظور تلاش برای برهم زدن دیدار پوتین و شی در 21 ام انجام شده است.
تیم اندرسون، نویسنده، دانشگاهی و مدیر مرکز مطالعات ضد هژمونیک
تعجب آور نیست که ناتو تلاش می کند از دادگاه بین المللی کیفری علیه روسیه استفاده کند. تاکنون دادگاه بین المللی کیفری عمدتاً علیه رهبران آفریقایی استفاده می شده است. واشنگتن و اسرائیلی‌ها هرگونه همکاری با دیوان کیفری بین‌المللی را رد می‌کنند تا وضعیت "استثنایی" خود را حفظ کنند. ICCتوسط کشورهای ناتو تسخیر شده است، درست مانند سازمان منع سلاح های شیمیایی که برای استفاده علیه سوریه خراب شده بود.
دیوان بین‌المللی لاهه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
رأی دیوان بین‌المللی لاهه علیه جمهوری آذربایجان
هنوز حکم دستگیری جرج بوش و تونی بلر به دلیل تهاجم غیرقانونی به عراق صادر نشده است؟
استفاده از بیستمین سالگرد تهاجم به عراق برای صدور حکم دادگاه بین المللی کیفری علیه پوتین، رئیس جمهور روسیه، باید نوعی شوخی بیمارگونه باشد تا به جهان یادآوری کند که این بدنه فاسد تنها توسط رهبران ناتو و هرگز علیه آنها استفاده نخواهد شد. تاکنون دادگاه بین المللی کیفری عمدتاً علیه رهبران آفریقایی حرکت کرده است.
دکتر مارکو مارسیلی، محقق در دانشگاه کا فوسکاری ونیز، همکار در مرکز تحقیقات و تحلیل استراتژیک و مقام سابق دولتی و ناظر انتخابات دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر
دولت ایالات متحده همواره دیوان کیفری بین‌المللی را متهم کرده است که دادگاهی غیرقانونی، به اصطلاح دادگاه، دیوانه، مرتد، نهاد سیاسی، نهادی سیاسی غیرپاسخگو، خود را به عنوان یک نهاد حقوقی نشان می‌دهد. من دقیقاً از مایک پمپئو، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده در سال های 2019 و 2020 استناد می کنم.
آفریقای جنوبی، بوروندی و گامبیا (2016)، روسیه (2016) و فیلیپین (2018) از دیوان کیفری بین‌المللی خارج شدند و آن را به عنوان ابزار فشار سیاسی در صورت قدرت‌های غربی متهم کردند. آنها انصراف خود را لغو کردند. روسیه این کار را نکرد.
فیلیپین در مارس 2018 پس از آغاز تحقیقات دادگاه در مورد رئیس جمهور رودریگو دوترته، از دیوان کیفری بین المللی خارج شد.
عمر بشیر، رئیس جمهور پیشین سودان نیز در زمان ریاست دولت حکم بازداشت داشت و در زمانی که در آفریقای جنوبی بود بازداشت شد (به همین دلیل آفریقای جنوبی از دیوان کیفری بین المللی خارج شد). بشیر از سوی ایالات متحده نیز متهم به جنایت جنگی بود، اما پس از رفع برخی مسائل توسط واشنگتن، بشیر از لیست سیاه حذف شد.
اسرائیل همچنین صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا رهبران آن نمی‌خواهند برای جنایت علیه فلسطینی‌ها محاکمه شوند.
اکنون آنچه مشکل است، این است که ایالات متحده از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی علیه رئیس‌جمهور پوتین حمایت کرد، زمانی که دادستان دادگاه و دستیارانش اجازه ورود به کشور را برای تحقیق درباره رهبران سیاسی و نظامی آمریکا به اتهام جنایات مرتکب در جنگ علیه تروریسم علیه کشورهای خارجی رد کردند. خاک (عراق، افغانستان و غیره). این یک استاندارد دوگانه است.
دفتر پیش از محاکمه دادگاه کیفری بین المللی که فدراسیون روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است: امروز، 17 مارس 2023، دفتر پیش از محاکمه دوم دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین را در چارچوب وضعیت اوکراین صادر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала