سیاستمدار مشهور فرانسوی، آمریکا را به خرابکاری در خط لوله های نورد استریم متهم کرد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
اشتراک
فلوریان فیلیپو، رهبر حزب راستگرای میهن پرستان فرانسه اعلام کرد واضح است که آمریکایی ها که سال ها با خطوط لوله گاز نورد استریم می جنگند، در ورای انفجار در این خط لوله های گاز هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فوریه تحقیقات خود را در مورد خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره در زیر خطوط لوله گاز روسیه در ژوئن 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا با پشتیبانی متخصصان نروژی کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، مجوز این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده صادر شده است.
فیلیپو گفت: "حتی قبل از تئوری ارائه شده توسط هرش، که روزنامه نگار بسیار محترمی است، آشکار بود که آمریکایی ها پشت این انفجار بودند. آخر حتی قبل از جنگ در اوکراین، ایالات متحده با خط لوله های گاز نورد استریم مبارزه می کرد. سال‌ها، این به عنصر دائمی سیاست آنها تبدیل شد. و در اوایل فوریه 2022، بایدن علناً اعلام کرد که آمریکایی‌ها می‌توانند کاری کنند که این خط لوله های گاز از بین بروند. و این اتفاق افتاد. آخر این به نفع آمریکایی ها بود."
به گفته این سیاستمدار، این سوال باقی است که آیا آمریکایی ها به تنهایی این کار را انجام دادند یا همراه با نروژ؟ وی گفت: "و هیچ سفسطه ای در این ادعا نیست، زیرا نروژ از نظر گاز رقیب روسیه است و در بسیاری از کشورها گاز روسیه با گاز نروژی جایگزین شد. بنابراین آنها نیز منافع خود را داشتند ودر این رابطه ثروتمندتر شدند."
زاخارووا: ناتو کم مانده کمدین های روس را هم به دسیسه جویی علیه غرب متهم کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
وزارت خارجه روسیه جلوگیری دانمارک از مشارکت مسکو در تحقیقات "نورد استریم" را کلاهبرداری نامید
در سپتامبر سال گذشته، دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا به نام های نورد استریم و نورد استریم 2 به یکباره منفجر شدند. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. دادستانی کل روسیه پرونده ای را به خاطر اجرای یک اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داد .
روزنامه نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کی‌یف معلوم نبود، در ورای از کار انداختن مسیر اصلی صادرات گاز روسیه به اروپا قرار داشته اند. روزنامه آلمانی Zeit نیز به نوبه خود نوشت که رد پای حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. روزنامه تایمز نیز می نویسد که سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از نام "حامی" احتمالی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم با خبر هستند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطالب منتشره درخصوص نورد استریم را انتشار هماهنگ اخبار جعلی به منظور انحراف توجه رسانه ها دانسته بود.
خود ولادیمیر پوتین این روایت را کاملاً مزخرف خواند و خاطرنشان کرد که چنین خرابکاری فقط می تواند توسط متخصصان با پشتیبانی فناوری های دولتی انجام شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала