پوتین نسخه مربوط به دست داشتن فعالات اوکراینی در انفجار خطوط "نورد استریم" را مزخرف خواند

© Sputnik / Sergej Bobylev/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ادعای دست داشتن فعالان اوکراینی در انفجار خطوط لوله گازی "نورد استریم" را مزخرف نامید.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه نسخه مربوط به دست داشتن فعالان اوکراینی در انفجار خطوط لوله گازی "نورد استریم" را مزخرف کامل نامید و تاکید کرد که چنین انفجاری تنها از دست کارشناسان تحت حمایت دولتی که فناوری های مشخصی را در اختیار داشته باشد، بر می آید.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
"ردپای اوکراین" در خرابکاری های "نورد استریم"، تلاش آمریکا برای رفع مسئولیت از خود می باشد
وی در مصاحبه با برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" در شبکه "روسیه ۱" اعلام کرد: "مطمئن هستم که این یک مزخرف کامل است. چنین انفجاری با چنین قدرتی در چنین عمقی را تنها کارشناسان می توانند انجام دهند، آنهم کسانی که با تمام قدرت توسط دولتهایی مورد حمایت می باشند که فناوری های خاصی را در اختیار دارند".
روزنامه The New York Times پیشتر ادعا کرده بود که اطلاعاتی را در اختیار دارد که بر مبنای آنها یک گروه حامی اوکراین پشت از کار انداختن مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا، یعنی خطوط لوله گازی "نورد استریم" و "نورد استریم ۲" قرار دارد که دولت اوکراین قطعا از برنامه های این گروه مطلع بوده است.
در عین حال در فوریه ۲۰۲۳ سیمور هرش خبرنگار آمریکایی نبیجه تحقیقات خود در خصوص انفجار این خطوط گازی را منتشر کرده بود که بر مبنای آن غواصان آمریکایی در فصل تابستان گذشته در جریان مانور نیروهای ناتو Baltops مواد منفجره را بر روی این لوله ها جاسازی کرده بودند و چندی بعد دستور انفجار آنها توسط نروژ صادر شده بود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала