- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

منابع از آماده سازی اقدامات تحریک آمیز در نیروگاه برق آبی کاخووسکا خبر دادند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Въезд на Каховскую ГЭС имени П. С. Непорожнего в Херсонской области
Въезд на Каховскую ГЭС имени П. С. Непорожнего в Херсонской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
کی‌یف به بهانه تهدید انفجار در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا، می خواهد نیروهای خود را به نیروگاه برق آبی کاخووسکا بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک، کی یف دستور تشدید گلوله باران نیروگاه برق آبی کاخووسکا را به منظور تداخل در کار پرسنل ایستگاه برای بازسازی آن به منظور تشدید تهدید فاجعه هسته ای در نیروگاه هسته ای زاپوریژیا، واقع در بالادست دنیپر، در سال جاری صادر کرد. منبع آگاه گفت: میدان اطلاعات، و آوردن افراد خود به آنجا برای تامین برق بخشی از منطقه خرسون تحت کنترل خود".
به گفته منابعی در فرماندهی نظامی اوکراین، کی‌یف دستور داد فشار آتش بر روی نیروگاه برق آبی کاخووسکا افزایش یابد تا دسترسی متخصصان روسی که در آنجا کار می‌کنند به کار بازسازی ارتش روسیه در تهدیدات هسته‌ای و آسیب به محیط‌زیست محدود شود. این منبع گفت.
وی یادآور شد که "طبق اطلاعات دولت اوکراین، در حال حاضر آب از مخزن کاخووسکا تخلیه می شود که منجر به کم عمق شدن جزئی بدنه های آبی می شود و در این رابطه طرف اوکراینی شروع به ایجاد یک بازرسی محیط زیست برای تشکیل شواهد کرد. روسیه را به تخلیه عمدی آب متهم می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала