آمریکا داعشی های سابق را برای بازآموزی به پایگاه هایشان در سوریه آورد

© Photo / VOAداعش کرونا را سرباز خدا نامید
داعش کرونا را سرباز خدا نامید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
اشتراک
هلیکوپترهای نیروی هوایی آمریکا گروهی از شبه نظامیان را که قبلا در صفوف گروه تروریستی داعش می جنگیدند به دو پایگاه آمریکایی در شرق سوریه انتقال دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سانا، ده‌ها زندانی از اعضای سابق داعش از زندان الصناعه که توسط نیروهای دموکراتیک کرد سوریه تحت مراقبت شدید قرار داشتند، به پایگاه آمریکایی در آل شدادی در جنوب استان حسکه منتقل شدند. گروهی دیگر نیز به پایگاه نظامی نزدیک میدان نفتی العمر در استان دیرالزور رسیدند.
به گفته این خبرگزاری، داعشی های سابق بوسیله مربیان آمریکایی تحت آموزش مجدد قرار خواهند گرفت تا سپس به گروه های دست نشانده به نام "جیش العشایر" که توسط فرماندهی آمریکایی برای انجام عملیات علیه نیروهای دولتی و خرابکاری استفاده می شود، بپیوندند.
پیش از این، شبه نظامیان سابق داعش پس از بازآموزی به تیپ "مگاویر الصوره" مخالفان مسلح سوری که در پایگاهی در "التنف" در محل اتصال مرزهای سوریه، عراق و اردن مستقر است، پیوستند.
نیروهای دموکراتیک کرد سوریه با حمایت ایالات متحده و ائتلاف غربی، کنترل مناطق شمال شرقی سوریه جایی که میادین اصلی نفت در آن متمرکز است را در اختیار دارند. از سال 2015، فرماندهی ایالات متحده 9 پایگاه در شمال شرق سوریه ایجاد کرده است و نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا به نیروهای دموکراتیک کرد در مبارزه با گروه های تروریستی داعش کمک می کنند.
در دمشق، حضور نظامی آمریکا به عنوان "اشغال غیرقانونی" این کشور که با سرقت منابع طبیعی متعلق به مردم سوریه همراه است، تلقی می شود.
Флаги Евросоюза в отражении на стенде с эмблемой ЕС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
گزارش و تحلیل
اقدام اروپا علیه سپاه، چراغ سبزی به داعش و سایر تروریستها
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала