یک کارشناس: سوئد تعهدات خود در قالب تفاهمنامه را اجرا نمی کند

© Photo / Republic of Turkey Ministry of Foreign Affairsوزارت امور خارجه ترکیه
وزارت امور خارجه ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
یک کارشناس ترک نتایج مذاکرات سه جانبه را برای اشپوتنیک تشریح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، عدم پایبندی به توافقات ثبت شده در تفاهمنامه، مانع فنلاند و سوئد برای ورود به ناتو می باشد.
بیازیت کاراتاش سرلشگر بازنشسته نیروی هوایی ترکیه نتایج مذاکرات برگزار شده بین ترکیه، فنلاند و سوئد را برای اسپوتنیک تشریح کرد:

"سوئد تعهدات بر عهده گرفته شده خود بر مبنای تفاهمنامه توافقات را اجرا نمی کند. در واقع این بر مبنای ساختار قانون اساسی موجود امروزی در سوئد، غیر ممکن می باشد. فنلاند در این راستا ظریف تر سوئد عمل می کند. آنها این تصور را ایجاد می کنند که بندهای تفاهمنامه توافقات را اجرا می کنند".

کاراتاش تاکید کرد که طرفین بدلیل انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ ۱۴ می برگزار خواهد شد، عجله ای برای اعلام تصمیم نهایی ندارند: "می توان بر مبنای نتایج انتخابات انتظار برخی پیشرفت ها را در این زمینه را داشت. اگر دولت تغییر کند، این احتمال کاملا وجود دارد که بررسی مسئله تایید عضویت فنلاند و سوئد در ناتو ممکن استا تا پاییز ۲۰۲۳ به تعویق بیفتد".
دیدار سه جانبه سوئد، فنلاند و ترکیه تحت ریاست ینس استوکلنبرگ دبیرکل ناتو روز پنجشنبه در مقر ناتو در بروکسل برگزار شد. این دیدار به بحث در خصوص مسئله امضای درخواست سوئد و فنلاند برای تکمیل پروسیه عضویت در ناتو، اختصاص داشت. در اطلاعیه منتشر شده توسط ناتو آمده است که طرفین توافق کردند که بار دیگر در همان فرمت مکانیزم سه جانبه مادرید و تا نشست سران در ویلنیوز در ماه جولای با هم دیدار نمایند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در زمینه پرچم ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
آمریکا در صورت موافقت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، به آنکارا جنگنده F-16 خواهد فروخت
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала