موشک جدید روسیه دقت بی نظیری را در عملیات ویژه در اوکراین نشان داد

CC BY-SA 4.0 / Vitaly V. Kuzmin / RVV-BD AA missile (cropped photo)موشک جدید روسیه دقت بی نظیری را در عملیات ویژه در اوکراین نشان داد
موشک جدید روسیه دقت بی نظیری را در عملیات ویژه در اوکراین نشان داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2023
اشتراک
موشک هوا به هوای جدید R-37M روسیه بالاترین اثربخشی رزمی استفاده از آنرا در چارچوب عملیات ویژه نظامی در اوکراین نشان داد و احتمال اصابت آن به اهداف تقریباً صد درصد است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع آگاه اعلام کرد.
وی گفت: "موشک R-37M بیشترین کارایی را در چارچوب عملیات ویژه نظامی نشان داد. در طول استفاده از موشک، احتمال اصابت به اهداف نزدیک به یک ثبت شد - یعنی یک موشک برای یک هواپیمای نظامی اوکراین کافی است."
به گفته وی، از این موشک ها تاکنون در منطقه اجرای عملیات ویژه نظامی علیه اهداف مختلف هوایی اوکراینی از جنگنده های چند منظوره سوخو-35 اس روسیه، جنگنده های رهگیر میگ (MiG-31BM) و همچنین جنگنده های نسل پنجم سوخو 57 استفاده شده است.
منبع افزود: "موشک‌های R-37M جنگنده‌های اوکراینی سوخو27 و MiG-29، هواپیماهای تهاجمی سوخو25 ، بمب‌افکن‌های خط مقدم سوخو24 (Su-24M)، بالگردهای ‌پروازکننده در ارتفاع پایین و پهپادهای مختلف از جمله "بایراکتار" را سرنگون کردند. در همان زمان، موشک راندمان بالا در ضربه زدن به اهداف و قدرت مانور دادن با اضافه بار زیاد را نشان داد".
سناتور آمریکایی: ما در برابر موشک های کروز روسیه بی دفاع هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
سناتور آمریکایی: ما در برابر موشک های کروز روسیه بی دفاع هستیم
وی تصریح کرد که مدل R-37M برای نیروهای هوافضای روسیه از نظر عملکرد نسبت به مدل صادراتی RVV-BD از جمله در رابطه قابلیت‌های سرجنگی هدایت شونده خود برتر است. این منبع گفت: "R-37M دارای مشخصات منحصر به فردی برای موشک های هوا به هوا از نظر برد اصابت، سرعت خود و سرعت و ارتفاع اهداف مورد اصابت است. اکنون این موشک در جهان مشابهی ندارد."
به نوشته منابع آزاد، R-37M جزو موشک های دوربرد هوا به هوا است و برای انهدام جنگنده ها، هواپیماهای تهاجمی، بمب افکن ها، هواپیماهای ترابری نظامی، هلیکوپترها، پهپادها و موشک های کروز دشمن در هر زمان شبانه روز ، از همه جهات، و همچنین در شرایط سرکوب الکترونیکی و در سطوح زمینی و آبی طراحی شده است.
حداکثر برد پرتاب R-37M طبق داده های منابع آزاد 300 کیلومتر است، ارتفاع اصابت به اهداف از 30 متر تا 25 کیلومتر است، حداکثر سرعت پرواز موشک 6 برابر سرعت صوت است، یعنی در واقع ، موشک ابر صوت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала