سناتور آمریکایی: ما در برابر موشک های کروز روسیه بی دفاع هستیم

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationسناتور آمریکایی: ما در برابر موشک های کروز روسیه بی دفاع هستیم
سناتور آمریکایی: ما در برابر موشک های کروز روسیه بی دفاع هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
راجر ویکرز، سناتور آمریکایی اعلام کرد ایالات متحده هیچ دفاعی در برابر موشک های کروز یا اژدرهای اتمی زیردریایی روسیه ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، او در جلسه ای در کنگره گفت: "روسیه سلاح های هسته ای جدیدی متفاوت از هر چیزی در زرادخانه ایالات متحده، از جمله اژدرهای خودکار فرا اقیانوسی با موتور هسته ای و موشک های کروز قاره پیما ساخته است،. این ها سلاح هایی هستند که ما در برابر آنها هیچ حفاظتی نداریم."
ویکرز همچنین گفت که روسیه دارای زرادخانه هسته ای "بزرگتر و مدرن تر" از ایالات متحده است و می تواند آن را در مدت زمان کوتاهی گسترش دهد.
پرچم آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
ویرانی آمریکا طی چند ماه؟ آسیب‌پذیری آمریکا در مقابل روسیه
وی افزود: " روسیه علیرغم ناکامی های بزرگ در اوکراین، همچنان یک تهدید هسته‌ای بزرگ برای ایالات متحده است."
روز قبل، ژنرال گلن ون هرک، رئیس فرماندهی پدافند هوایی آمریکای شمالی (NORAD) از موشک بالستیک قاره پیمای سرمات روسیه تمجید کرد و خاطرنشان کرد که این موشک بسیار آماده برای جنگ است و نیاز ایالات متحده به داشتن قابلیت بازدارندگی را ثابت می کند. . وی همچنین به آزمایش زیردریایی اتمی "بلگورود" با قابلیت حمل اژدرهای اتمی شناور "پوسایدون" اشاره کرد که می‌تواند اهداف ساحلی را از فاصله هزاران کیلومتری مورد هدف قرار دهد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی به مجمع فدرال در 21 فوریه گفت که روسیه مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه و آمریکا (استارت نو) را تعلیق می کند و تاکید کرد که با این حال مسکو از این معاهده خارج نمی شود. وی خاطرنشان کرد که قبل از بازگشت به بحث، باید درک کرد که کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا چه ادعاهایی دارند و چگونه می توان زرادخانه استراتژیک آنها یعنی پتانسیل حمله ترکیبی ناتو را در نظر گرفت،. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت یادداشت رسمی تعلیق مشارکت در معاهده استارت نو 28 فوریه به طرف آمریکایی تقدیم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала