رسانه: اقامه اتهامات کیفری علیه ترامپ تقریباً اجتناب ناپذیر است

© REUTERS / Leah Millis ترامپ
 ترامپ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه می نویسد، دونالد ترامپ از سوی دادستانی منطقه ای نیویورک فراخوانده شده است تا در پرونده پرداخت پول به خانم استورمی دنیلز، بازیگر فیلم های پورن، شهادت دهد، که تقریباً به طور اجتناب ناپذیری به معنای اقامه اتهامات کیفری علیه رئیس جمهور سابق است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر دادستانی منهتن به ترامپ این فرصت را داده است که هفته آینده در برابر هیئت منصفه ای که در حال بررسی حقایق پرونده است، شهادت دهد.
روزنامه نیویورک تایمز اشاره می کند، چنین پیشنهاداتی تقریباً همیشه به این معنی است که کطرح شدن کیفرخواست نزدیک است. این نشریه می‌گوید: "برای دادستان منطقه، آلوین براگ، غیرمعمول است که متهم احتمالی را بدون اینکه در نهایت اتهامی به وی وارد شود، احضار کند".
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
وزارت دادگستری آمریکا: مصونیت حقوقی ترامپ در مورد حمله به ساختمان کنگره صدق نمی کند
دنیلز با نام اصلی استفانی کلیفورد در سال 2018 مورد توجه عموم قرار گرفت. سپس روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع نوشت که اندکی قبل از کاندیداتوری ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، وکیل او مایکل کوهن به عنوان بخشی از توافق نامه عدم افشای رابطه او با رئیس جمهور، 130 هزار دلار به این بازیگر پرداخته است. در ان زمان کاخ سفید این اطلاعات را تکذیب کرد.
به نوشته نیویرک تایمز، اتهامات فدرال ممکن است مبتنی بر این واقعیت باشد که شرکت ترامپ پرداخت‌های ماهانه به کوهن را به‌عنوان هزینه‌های حقوقی "به دروغ" محاسبه کرده است. علاوه بر این، دادستانی می تواند این پرونده را به عنوان نقض قوانین انتخابات ایالت نیویورک ارزیابی کند. دادستان ها ممکن است استدلال کنند که پرداخت 130000 دلاری به طور موثر به یک کمک نادرست در مبارزات انتخاباتی تبدیل شده زیرا به نفع کمپین ترامپ بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала