وزارت دادگستری آمریکا: مصونیت حقوقی ترامپ در مورد حمله به ساختمان کنگره صدق نمی کند

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
اشتراک
نشریه پولیتیکو می نویسد، وزارت دادگستری ایالات متحده به دادگاه توصیه کرده است که استدلال دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر مصونیت وی در حمله ژانویه 2021 به کنگره را رد کند.
به گزارش اسپوتنیک، نظر کارشناسی وزارت دادگستری آمریکا به درخواست دادگاه ارائه شد که در حال رسیدگی به شکایت دو مامور پلیس و 11 قانونگذار است که ادعا می کنند در این حمله مجروح شده اند. ترامپ که این شکایت علیه او مطرح شد، مدعی "مصونیت مطلق" است زیرا در زمان وقوع حوادث کنگره، رئیس جمهور بوده است.
وزارت دادگستری در نظر خود، که نسخه‌ای از آن توسط نشریه پولیتیکو ارائه شده، نوشت که اگرچه رئیس‌جمهور از آزادی گسترده‌ای برای برقراری ارتباط با مردم در مورد موضوعات مورد علاقه برخوردار است، " که به دامن زدن به خشونت ناگزیر در جریان تماس های خصوصی از جمله وظایف رسمی او نیست " به عقیده این وزارتخانه، چنین رفتاری به وضوح فراتر از قانون اساسی و وظایف قانونی رئیس جمهور است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
آمریکایی ها تنها رقیب شایسته بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دادگاه باید قاطعانه استدلال ترامپ در مورد مصونیت حقوقی وی را رد کند.
این سند خاطرنشان می کند که وزارت دادگستری آمریکا در مورد ماهیت پرونده اظهار نظر نکرده و نمی گوید که آیا ترامپ به خشونت دامن زده است یا نه بلکه فقط نشان می دهد که مصونیت ریاست جمهوری او در مورد این رویدادها صدق نمی کند.
روز 6 ژانویه 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت مسدود کردند. در نتیجه این شورش ها، یک معترض و یک پلیس کشته شدند، سه نفر دیگر به دلایل غیر مرتبط با خشونت جان باختند. پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً، صدها نفر در ایالات متحده توسط سازمان های مجری قانون به اتهام مشارکت در هجوم به کاپیتول دستگیر شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала