بهره برداری آمریکا از درز اطلاعات درباره انفجار در نورد استریم

© Sputnik / Dmitriy Lelchuk /  مراجعه به بانک تصاویر Строительство газопровода "Северный поток-2" в Германии
Строительство газопровода Северный поток-2 в Германии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا از درز اطلاعات درباره انفجار در نورد استریم به نفع خود استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در رابطه با درز اطلاعات اخیر در مورد مسئولیت غرب در انفجارهای نورد استریم، مشخص می شود که چگونه ایالات متحده از این نشریات به نفع خود استفاده می کند.
ساندرا کانتی، کارشناس مرکز روابط بین‌الملل دانشگاه ملی خودمختار مکزیک و یکی از شرکت‌کنندگان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی امنیت، در گفتگو با اسپوتنیک گفت: این افشاگری می‌تواند دلیل یا بهانه‌ای برای توجیه خروج تدریجی ایالات متحده از درگیری باشد، زیرا واضح است که اوکراین، حتی با وجود کمک‌های نظامی که از ناتو و ایالات متحده دریافت می‌کند، پیروز نمی شود، اما فقط این امر نیاز به زمان دارد.
وی افزود: در گزارش‌ها گفته می‌شود که اینها گروه‌های طرفدار اوکراین هستند، اما دولت (کی یف) لزوماً مقصر نیست و این مهم است، زیرا (این گروه) می‌تواند از هر ملیتی باشد و منافع متفاوتی داشته باشد، اما زمانی که ما صحبت در مورد دولت اوکراین می کنیم، عواقب بسیار جدی خواهد داشت.
در همین حال، کانتی خاطرنشان کرد که به این ترتیب، افشای اطلاعات برای کسی مفید نیست، اما خود حملات مطمئناً برای کاخ سفید مفید است.
وی ادامه داد: درست در آغاز درگیری (در اوکراین)، جو بایدن گفت که اگر روسیه عملیاتی را در اوکراین انجام دهد، این می تواند منجر به توقف نورد استریم شود. از سوی دیگر، عناصر زیادی وجود دارد که نشان می دهد ایالات متحده در پشت این خرابکاری، به قول کشورهای اروپایی، تا حدی است، زیرا آنها می خواستند آلمان را بیشتر درگیر این مناقشه کنند.
به همین دلیل است که چند ماه پیش دولت آلمان از این موضوع چشم پوشی کرد.
وی بیان کرد: اما ما قبلاً ادعاهای شنیده‌ایم مبنی بر اینکه ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین کمک می‌کند، که قوی‌ترین تانک‌ها هستند و می‌توانند به نحوی بر درگیری تأثیر بگذارند. این واقعیت که ایالات متحده می توانست نورد استریم را خراب کند، زیرا این امرکمک آلمان به اوکراین را در زمینه تسلیحات و اقتصاد آسان تر می کند.
به گفته این کارشناس، هدف دیگر ایالات متحده آمریکا، تضعیف روابط روسیه و آلمان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала