- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله پهپادهای اوکراینی به انرگودار

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار
واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
اشتراک
پهپادهای اوکراینی با مهمات آتش زا به انرگودار حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات شهر انرگودار اعلام کردند که پهپادهای اوکراینی با مهمات آتش زا به ساحل انرگودار در استان زاپروژیا حمله کردند.
در بیانیه ای در کانال تلگرامی شهر آمده است: در روز جهانی زن، نظامیان اوکراینی اقدام تروریستی دیگری را علیه جمعیت غیرنظامی انرگودار انجام دادند و با مهمات آتش‌زا به ساحل شهر حمله کردند.
مشخص شده است که بر اثر این گلوله باران در زمینی به مساحت چهار هکتار آتش سوزی رخ داده است. آتش در امتداد خط برقی که شهر و ایستگاه پمپاژ را تغذیه می کند در حال گسترش است. با وجود تهدید حمله دوم توسط پهپادهای اوکراینی، آتش نشانی، گارد ملی و پرسنل نظامی به مبارزه با آتش ادامه می دهند. خاطرنشان می شود که کار نیروگاه هسته ای زاپروژیا در معرض خطر نیست.
مقامات شهر انرگودار خاطرنشان کردند که هدف از اقدامات جنایتکارانه کی یف بی ثبات کردن اوضاع و همچنین ایجاد وحشت و ترس در بین ساکنان شهر است.
شهر انرگودار محل استقرار نیروگاه هسته ای زاپروژیا است که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است و از مارس 2022، تحت حفاظت ارتش روسیه می باشد. همانطور که در وزارت خارجه روسیه تاکید شده است، این امر برای جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала