کشتی که از آن خطوط "نورد استریم" مورد حمله قرار گرفته اند، شناسایی شد

© Photo / U.S. Naval Forces Europe-Africa / U.S. 6th Fleet کشتی حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا عازم دریای سیاه شد
کشتی حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا عازم دریای سیاه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
اشتراک
یک رسانه آلمانی اعلام کرد که کشتی که از آن خطوط "نورد استریم" مورد حمله قرار گرفتند، شناسایی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Die Zeit، محققان آلمانی مشخص کردند که کشتی که از آن حمله خرابکارانه به خطوط لوله گازی "نورد استریم" صورت گرفته است را شناسایی کرده اند و تمامی شواهد اوکراین را نشانه می روند.
پیشتر روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده بود که بر مبنای داده های تازه بدست آمده، حمله به خطوط لوله توسط یک گروه حامی اوکراین صورت گرفته است. در عین حال در خصوص ترکیب و رهبران این گروه هیچ اطلاعاتی داده نشده است. این در حالیست که احتمال ارتباط بین این عملیات خرابکارانه با دولت اوکراین همچنان باقی می ماند.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2023
رسانه: احتمال دست داشتن گروه های طرفدار کی یف در انفجارهای "نورد استریم"

در اواخر ماه سپتامبر سال گذشته میلادی هر دو خط لوله صادرات گاز طبیعی روسیه که از کف دریای بالتیک عبور می کنند، در نتیجه یک عملیات خرابکارانه از مدار خارج شدند. سوئد، آلمان و دانمارک تحقیقاتی را در خصوص این مسئله آغاز نمودند اما به هیچ نتیجه مشخصی دست نیافتند. در کرملین این سانحه رخ داده را یک اقدام تروریسم بین المللی نامیدند.
سیمور هرش خبرنگار مطرح آمریکایی تحقیقی را در خصوص این سانحه انجام داد و منتشر کرد که بر مبنای آن غواصان آمریکایی در زمان برگزاری مانور Baltops نانو در تابستان گذاشته این خطوط لوله را بمب گزاری نمودند و چند ماه دستور انفجار آنها در نروژ صادر و این خصوص از مدار خارج شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала