کارشناس: درگیری اوکراین باعث ایجاد مشکلاتی در زنجیره عرضه جهانی غذا شده است

© Depositphotos.com / Syda_Productionsدر کدام کشورهای اروپایی مردم بخش بزرگتری از درآمد خود را صرف غذا می کنند؟
در کدام کشورهای اروپایی  مردم بخش بزرگتری از درآمد خود را صرف غذا می کنند؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
معاون ارشد رئیس جمهور و اقتصاددان ارشد شرکت نفت و گاز نروژی "اکوینور"، معتقد است، درگیری در اوکراین منجر به ایجاد مشکلاتی در زنجیره های تامین جهانی، به ویژه در بخش مواد غذایی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، "ایریک وارنس" در حاشیه کنفرانس بین المللی انرژی CERAWeek در هیوستون آمریکا گف:" البته مهمترین تأثیر درگیری در تحریم ها نهفته است. البته، جنگ در اوکراین منجر به کاهش عرضه مواد غذایی شده است که باز هم پیامدهایی برای زنجیره‌های تامین جهانی دارد.
غرب فشار تحریم‌ها علیه روسیه بر سر موضوع اوکراین را تشدید کرد، و این موضوع منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. روسیه بارها اعلام کرده است، این کشور تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند"، خواند. به گفته رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала