آمریکا، علیرغم حضور خلبانان اوکراینی، برنامه ای برای تحویل F-16 به کی یف ندارد

© AP Photo / Susan Walshکارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید
کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، مقامات این کشور با وجود ورود خلبانان نظامی اوکراینی به ایالات متحده، هنوز قصد ندارند هواپیماهای جنگنده اف-16 را به اوکراین عرضه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته رسانه های محلی، دو خلبان اوکراینی برای ارزیابی توانایی خود در آموزش مجدد برای هدایت هواپیماهای غربی در ایالات متحده حضور دارند.
"کارین ژان پیر" سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری در این زمینه گفت:" همانطور که می دانید رئیس جمهور بایدن در مورد جنگنده های F-16 ها صحبت کرد. هیچ چیز نسبت به صحبت های رئیس جمهور تغییر نکرده است. در حال حاضر چنین موضوعی برنامه ریزی نشده است".
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی، انتقال جنگنده های F-16 به اوکراین را رد کرد و گفت، چنین انتقال‌هایی در متن مناقشه فعلی، معنی ندارند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала