"آخرین دیدار با پوتین"؛ کی یف فاش کرد که چه زمانی تصمیم به درگیری با روسیه گرفت

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Секретарь совета национальной безопасности и обороны Украины Алексей Данилов
Секретарь совета национальной безопасности и обороны Украины Алексей Данилов - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2023
اشتراک
رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اعلام کرد، کی یف پس از دیدار زلنسکی با پوتین در فرانسه، آمادگی خود برای درگیری را آغاز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "الکسی دانیلوف"، وزیر امنیت ملی و شورای دفاعی اوکراین در کانال 24 این کشور گفت: "اوکراین پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی با ولادیمیر پوتین در پاریس در دسامبر 2019، تصمیم گرفت برای درگیری با روسیه آماده شود.
وی اضافه کرد:" اگر آماده نمی شدیم قطعاً نتیجه ای را که اکنون می بینیم، کسب نمی کردیم. می توانم بگویم که دستگاه شورای امنیت ملی و دفاع پس از دسامبر 2019 و پس از سفر رئیس جمهور کشورمان به پاریس که اولین و آخرین دیدار با رئیس جمهور روسیه در آنجا بود، آماده سازی برای این فرآیندها را آغاز کرد".
سران دو کشور در سال 2019 در نشست سران "نرماندی" در پاریس با یکدیگر دیدار کردند. در همان زمان، پوتین همچنین دیدارهای دوجانبه ای با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم وقت آلمان نیز داشت.
در غرب، بارها اعلام شده که توافق‌های مینسک که برای حل و فصل صلح‌آمیز مناقشه اوکراین طراحی شده بود، توسط واشنگتن، بروکسل و کی یف به عنوان راهی برای خرید زمان برای آماده‌سازی نیروهای مسلح اوکراین برای جنگ با روسیه در نظر گرفته شده بودند. آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه این موضوع را تایید کردند.
کی یف: شرکت های دفاعی ایالات متحده در حال آزمایش سلاح در اوکراین هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2023
رسانه ها: آمریکا می خواهد ترفند توافقات مینسک را تکرار کند
ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه بعداً اعتراف کرد که این اظهارات برای او غافلگیرکننده بود، زیرا او روی تمایل صادقانه کشورهای اروپایی برای تقویت صلح و اجتناب از درگیری نظامی در اوکراین، حساب می کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала