ووچیچ اخبار در خصوص فروش اسلحه توسط صربستان به اوکراین را دروغ نامید

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiرییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد
رییس جمهور برگزیده صربستان مناسبات حسنه با روسیه را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2023
اشتراک
رئیس جمهور صربستان اخبار در مورد فروش اسلحه به اوکراین را دروغ نامید.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان اخبار منتشر شده در خصوص اینکه این جمهوری به اوکراین اسلحه فروخته است را از اصل تکذیب کرد.
وی در جریان سفر رسمی خود به قطر به خبرنگاران اعلام کرد: "صحبت در مورد یک دروغ بی شرمانه اشت. صربستان به هیچکس اسلحه ای نفرستاده است. صربستان مهمات جنگی تولید می کند و می فروشد. ما نهادهای فراوانی در صنایع دفاعی داریم. زمانی که مهمات جنگی تولید می کنید، آنها حتما سر از منطقه جنگی در می آورند و یا از منطقه بحرانی. ما حتی یک فقره مهمات، اسلحه و یا تجهیزات جنگی را نه به روسیه و نه به اوکراین نفروخته ایم".
تانک Leopard  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2023
رسانه ها: نزاع حامیان اصلی اوکراین در اروپا کی‌یف را مورد تهدید قرار می دهد
ووچیچ خاطرنشان کرد که محصولات صنایع دفاعی صربستان تنها با اجازه مصرف کنندگان، یعنی دولت ها و بدون محدودیت های بین المللی ارسال می گردند.
رئیس جمهور صربستان تصریح کرد: "می گویند که ما از مسیر ترکیه ارسال کرده ایم. با علم به اینکه این احتمال وجود دارد که بخشی از این محصولات به هریک از طرفین درگیر ارسال گردد، ما این را افزودیم که صادرات آتی این مهماتی که به ترکیه فروخته ایم، ممنوع می باشد. دیگر چی از ما می خواهید؟"
شایان ذکر است که در هفته گذشته در رسانه ها اخباری مبنی بر اینکه صربستان موشک های سیستم های گراد را به اوکراین فروخته است، پدید آ
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала