مشاور سابق سیا: گام بعدی آمریکا در اوکراین شوکه کننده است

© Sputnik / Russian Defence Ministry/Vadim Savitsky /  مراجعه به بانک تصاویر "آیا برای جنگ آماده می شوند ؟": در آمریکا از طرح های روسیه و چین ترسیدند
آیا برای جنگ آماده می شوند ؟: در آمریکا از طرح های روسیه و چین ترسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
اشتراک
ریکاردز مشاور سابق سیا بیان کرد که گام بعدی ایالات متحده در اوکراین تشدید جدید درگیری خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز ریکاردز، مشاور سابق سیا در مقاله ای برای "دیلی ریکونینگ" نوشت که اوکراین در میدان نبرد شکست می خورد و تحریم های آمریکا علیه روسیه شکست خورده است، بنابراین تنها واکنش واشنگتن تشدید درگیری است.
در مقاله آمده است: افزایش تسلیحات آمریکا به اوکراین خیره کننده است. ما با موشک های پدافند دوش پرتاب "استینگر" و سامانه های موشکی هدایت شونده ضد تانک "جاولین" و پرتابگر راکت چندگانه "هیماریس" شروع کردیم و سپس متعهد شدیم تانک هایی را به اوکراین ارائه کنیم.
پس از آن، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بلافاصله درخواست هواپیماهای جنگنده اف -16 را داد. جو بایدن موافقت نکرد، اما او در ابتدا با عرضه تانک ها هم موافقت نکرد. این به احتمال زیاد فقط موضوع زمان است که او انتقال اف -16 را تایید کند.
نویسنده مقاله خاطرنشان کرد که هیچ یک از این اقدامات کمکی مؤثر نبود، در حالی که ارتش روسیه به آرامی و روشمند نیروهای مسلح اوکراین را در یک جبهه گسترده از بین می برد.
ریکاردز در پایان گفت: واقعیت این است که زرادخانه های غربی به دلیل تسلیحات و مهمات عرضه شده به اوکراین به شدت کاهش یافته است. ذخایر اروپایی در ابتدا کم بود... وضعیت حتی بدتر شده است، زیرا کمبود را نمی توان به سرعت جبران کرد.
سیاستمداران غربی دائماً در مورد اینکه چگونه اوکراین باید روسیه را در میدان جنگ شکست دهد صحبت می کنند و به طور فزاینده ای سلاح به کی یف پمپاژ می کنند. کرملین اعلام کرد که کمک نظامی اساساً چیزی را حل نمی کند، بلکه تنها رنج مردم اوکراین را طولانی می کند. به گفته دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور دیمیتری پسکوف، اهداف عملیات ویژه محقق خواهد شد، آینده و موفقیت آن بدون تردید است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала