بلینکن چین را تهدید کرد که به روسیه اسلحه صادر نکند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
اشتراک
بلینکن چین را به بروز مشکلاتی در روابط در صورت ارسال تسلیحات به روسیه تهدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در صورتی که چین تصمیم به آغاز ارسال تسلیحات به فدراسیون روسیه و یا اقدامات نظام مند برای دور زدن تحریم های ضد روسی بگیرد، این امر می تواند به "مشکلی بزرگ" در روابط پکن و واشنگتن گردد.
 پوتین و شی جین پینگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
گزارش و تحلیل
رسانه آمریکایی: چین تنها کشور طرفدار پوتین نیست
وی در کنفرانس مطبوعاتی در نتیجه نشست وزرای کشورهای عضو گروه G20 در هند اذعان کرد: "اگر چین در ارسال تسلیحات مرگبار در حمایت از تهاجم روسیه دخالت کند و یا بشکل نظام مند در دور زدن تحریم ها برای ارائه کمک به روسیه دخیل باشد، این امر مشکل جدی برای کشورهای ما ایجاد خواهد نمود".
مسئول دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد که در این خصوص پیشتر در سطح رهبران دو کشور و گفتگوی های بیت مقامات عالیرتبه چین و آمریکا گفتگو شده است. بلینکن در پاسخ به سوالی در این خصوص تصریح کرد: "به شکل جزئی (تبعات احتمالی را) تشریح نخواهم کرد، اما البته که ما امکان اعمال تحریم های مختلف را داریم".
به گفته وزیر خارجه آمریکا "در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص اینکه چنین ارسال هایی وجود دارند، در دست نیست ولی شواهدی موجود است که چنین امکانی در حال بررسی می باشد". "این یک نگرانی همگانی می باشد. بسیاری از شرکا نگرانی خود را در این خصوص نه تنها در ارتباطات با ما، بلکه در تماس های مستقم با چین و از جمله در اینجا، دهلی نو، بیان کرده اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала