کنگره، خواستار گزارش پنتاگون در مورد کمک به اوکراین شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
نمایندگان کنگره آمریکا از احزاب جمهوری خواه و دموکرات از پنتاگون در مورد کمک نظامی به اوکراین در سالگرد عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خواستار پاسخگویی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه "نیویورک تایمز" در این باره می نویسد، مقامات ارش پنتاگون روز سه شنبه به شدت از سوی جمهوری خواهان کنگره در مورد کمک های نظامی و دیگر کمک های ایالات متحده به اوکراین، مورد سوال قرار گرفتند و این موضوع تردید تازه ای را در مورد پذیرش هزینه های آینده در حالی که دموکرات ها خواستار ارزیابی شفاف شده بودند، ایجاد کرده است.
تبادل نظر در دو جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان که تنها چند روز پس از سالگرد آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین انجام شد، نشان داد که چگونه نگرانی ها در مورد هزینه بالای ارسال سلاح به کی ف در "کاپیتول هیل" تشدید شده است. شک و تردیدهای فزاینده آنچه را که اجماع قوی دو حزبی به نفع این کمک بوده است، تهدید کرده و می تواند کسب موافقت کنگره از بودجه برای تکمیل حساب های کمک نظامی خود برای دولت بایدن را دشوارتر کند.
تعهد به ارسال تانک، ماهیت سخت جنگ در منطقه درگیری و سر و صدای مداوم از گوشه و کنار کنگره به سیستم‌های پیشرفته برای اوکراین، تهدیدی برای تخلیه بودجه جنگ با سرعتی سریع‌تر از پیش‌بینی تخصیص‌کنندگان در دسامبر گذشته، زمانی که قانون‌گذاران کمک 45 میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کردند، شده است.
هزینه گزاف جنگ، کنگره را بر آن داشت تا مجموعه ای از الزامات نظارتی را برای اطلاعات در مورد نحوه خرج کردن پول صادر کند. برخی از این جزئیات در اختیار قانونگذاران قرار گرفته است، اما تعداد کمی از آنها به اطلاع عموم رسیده است.
تسریع روند هزینه‌ها و کمبود اطلاعات دقیق، عزم چندین مخالف را تقویت کرده است، که این هفته کمپینی را برای معرفی برنامه کمک به اوکراین به عنوان یک "غارتگر شکست خورده"، به را اندازند.
دموکرات‌ها نیز روز سه‌شنبه نگرانی‌های خود را در این مورد ابراز کردنه و از رهبران پنتاگون خواستند در مورد میزان پول بیشتری که قانون‌گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که برای اوکراین تایید کنند، با آنها صریح باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала