وزیر خارجه ترکیه: از تحریم‌ها علیه روسیه و ایران حمایت نمی‌کنیم

© AP Photo / Burhan Ozbiliciوزیر خارجه ترکیه: اروپا به زودی شاهد جنگ های مزهبی خواهد شد
وزیر خارجه ترکیه: اروپا به زودی شاهد جنگ های مزهبی خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز تصریح کرد کشور وی از تحریم‌ ها علیه روسیه و ایران حمایت نمی‌کند؛ مستقل است و خودش تصمیم می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه به تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه یا هر کشور دیگری نخواهد پیوست و همچنین در برابر فشارهای وارده در این خصوص نیز تسلیم نمی‌شود.
وزیر خارجه ترکیه در این باره ادامه داد که آنکارا از تحریم‌هایی که به صورت یکجانبه و بدون حمایت سازمان ملل علیه کشورهای مختلف اعمال می‌شود، حمایت نمی‌کند و تسلیم فشارهای خارجی هم در این زمینه نمی‌شود.
اتحادیه اروپا تاکتیک اعمال تحریم ها علیه روسیه را تغییر داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
رسانه: اتحادیه اروپا تاکتیک اعمال تحریم ها علیه روسیه را تغییر داده است
مولود چاووش اوغلو در پاسخ به این سوال که آنکارا تا چه زمانی در برابر این تحریم‌ها و فشارهای مرتبط ایستادگی خواهد کرد؛ تأکید کرد: ما نیازی به مقاومت نداریم. ما به عنوان یک کشور مستقل تصمیمات خود را می‌گیریم. ما به هیچ تحریم یکجانبه ای نمی‌پیوندیم، ما فقط از تحریم‌هایی حمایت می‌کنیم که با حمایت سازمان ملل اعمال شده اند.
وی در ادامه اضافه کرد: بنابراین این موضوع فقط مربوط به روسیه نیست. ما از تحریم‌ها علیه ایران یا هر کشور دیگری هم حمایت نمی‌کنیم. ما خودمان تصمیم می‌گیریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала