رسانه: اتحادیه اروپا تاکتیک اعمال تحریم ها علیه روسیه را تغییر داده است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا تاکتیک اعمال تحریم ها علیه روسیه را تغییر داده است
اتحادیه اروپا تاکتیک اعمال تحریم ها علیه روسیه را تغییر داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
نشریه آنلاین پولیتیکو می نویسد، اتحادیه اروپا حالا بر نظارت بر اجرای تحریم های تا به حال تصویب شده تمرکز خواهد کرد و از اعمال محدودیت های جدید علیه روسیه امتناع خواهد ورزید.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاران این نشریه خاطرنشان می سازند : "بروکسل تمرکز خود را از اتخاذ تحریم های جدید به اجرای تحریم های موجود تغییر می دهد".
ادعا می‌شود که دیپلمات‌های ده‌ها کشور اروپایی این دیدگاه را ابراز کرده‌اند که گسترش دامنه کالاها و منابع ممنوع شده روسیه برای واردات، بیشتر به خود اتحادیه اروپا آسیب وارد می‌کند. منظور از جمله کودها، عناصر خاکی کمیاب و میله های تیتانیوم و اورانیوم است.
پولیتیکو می نویسد علاوه بر این، بروکسل تا به حال 10 بسته تحریمی را تصویب کرده است، اما تأثیر اقدامات موجود در چارچوب این تحریم ها از انتظارات رهبران اتحادیه اروپا کمتر بوده است. خاطرنشان می شود که ارزش صادرات روسیه به اروپا در سال 2022 فقط افزایش یافته و صنایع دفاعی روسیه قطعات وارداتی را که در شرایط جدید غیرقابل دسترسی بودند، با قطعات ساخت خود عوض کرده است.
Вице-председатель партии «Национальный фронт» Флориан Филиппо - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
اعتراف سیاستمدار فرانسوی به شکست تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا
روز 25 فوریه، اتحادیه اروپا بسته جدید و دهم تحریم‌ها علیه روسیه را معرفی کرد که در آن محدودیت‌های صادرات و واردات و تحریم های علیه اشخاص و همچنین ممنوعیت‌های جدید برای فعالیت رسانه‌های روسی گسترش یافته است.
کمیسیون اروپا بسته جدید تحریم ها را 11.4 میلیارد یورو برآورد کرده است. در عین حال، خاطرنشان می شود که اکنون صادرات اتحادیه اروپا به روسیه در مقایسه با سال 2021 تقریباً به نصف کاهش یافته است و واردات به اتحادیه اروپا نیز تقریباً 60 درصد کمتر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала