مشاور زلنسکی از احتمال "عقب نشینی استراتژیک" از آرتیوموفسک خبر داد

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинский снайпер на востоке Украины. Архивное фото
Украинский снайпер на востоке Украины. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
مشاور ولودیمیر زلنسکی، گفت که سربازان اوکراینی در صورت لزوم از آرتمیوسک "عقب نشینی استراتژیک" خواهند کرد، زیرا کی یف قصد ندارد بخش عمده نیروهای مسلح خود را در این منطقه از دست بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، "الکساندر رودنیانسکی" مشاور رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با خبرگزاری CNN گفت:" روسیه در حال تلاش برای محاصره کامل این شهر هستند. آنها در این راه از زبده ترین و با تجربه ترین نیروهای خود یعنی گروه "واگنر" استفاده می کنند. بدیهی است که ارتش ما همه گزینه ها را می سنجد. فعلاً ما شهر را در دست داریم، اما اگر لازم باشد، از نظر استراتژیک عقب نشینی خواهیم کرد، زیرا قرار نیست تمام نیروهای نظامی خود را در این منطقه قربانی کنیم".
روز سه شنبه، ارتش اوکراین اعلام کرد که وضعیت در آرتیوموسک برای کی یف در همه جهات بسیار بدتر از آن چیزی است که به طور رسمی در رسانه ها گزارش می شود.
"بلومبرگ" همچنین روز سه شنبه گزارش داد که به دست گرفتن کنترل آرتیوموفسک توسط ارتش روسیه گامی به سوی آزادی کل "جمهوری خلق دونتسک" خواهد بود.
آرتیوموفسک (نام اوکراینی - باخموت) در بخش تحت کنترل رژیم کی یف در شمال شهر بزرگ "گورلووکا" واقع شده است و یک مرکز لجستیکی مهم برای تامین نیروهای اوکراینی در دونباس به شمار می رود.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. رئیس جمهور روسیه وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала