میزان هزینه های آمریکا برای کمک به اوکراین از ژانویه 2022

آمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
اشتراک
مجموع هزینه های انجام شده ایالات متحده برای کمک به اوکراین، از جمله حمایت نظامی، از ژانویه 2022 تا ژانویه 2023 به 77.5 میلیارد دلار رسید.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Hill در گزارشی هزینه های انجام شده توسط آمریکا برای کمک به کی یف را محاسبه و نوشت:" مجموع هزینه های انجام شده توسط ایالات متحده برای کمک به اوکراین از ژانویه 2022 تا ژانویه 2023 - 77.5 میلیارد دلار محاسبه شده است".
خاطرنشان می شود که از این مبلغ 29.3 میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه است. علاوه بر این، 45 میلیارد دلار به عنوان بودجه اضطراری اضافی برای تقویت "امنیت کلی، بهبود اقتصادی، امنیت انرژی و توانایی اوکراین برای مقابله با بحران انسانی جاری" اختصاص یافته است. به طور جداگانه، 1.9 میلیارد دلار در قالب اعتبارات برای حمایت "بشردوستانه از پناهندگان" در داخل و خارج از اوکراین مشخص شده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نکرده و تأثیر منفی خواهد داشت.
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
کاخ سفید طرح واگذاری دو میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین را تایید کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала