- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه: دو جنگنده اوکراینی در یک روز سرنگون شد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر سوخو-25
سوخو-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروی هوافضای این کشور، هواپیماهای سوخو 24 و میگ 29 اوکراینی را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروی هوافضای این کشور، هواپیماهای سوخو 24 و میگ 29 اوکراینی را در جمهوری خلق دونتسک سرنگون کرد.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی هوافضای روسیه در مناطق مسکونی روزوفکا و دیمیتروف در جمهوری خلق دونتسک، هواپیماهای سوخو 24 و میگ 29 نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرد.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که بیش از 120 نظامی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین 2 هویتزر در جهت دونتسک منهدم شدند.
ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه، روز شنبه، بیان کرد: گروه جنوبی نیروهای روسیه طی یک عملیات ویژه در یک شبانه روز بیش از 120 نظامی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین یک انبار مهمات توپخانه را در جهت دونتسک منهدم کردند.
وی افزود: در جهت دونتسک، در نتیجه اقدامات فعال واحدهای گروه "جنوب" از نیروها، حملات هوایی و آتش توپخانه، بیش از 120 نظامی اوکراینی، 3 خودروی زرهی رزمی و همچنین هویتزر دی -20 و دی -30 درطی یک شبانه روز منهدم شد. علاوه بر این، در منطقه مسکونی آودیفکای جمهوری خلق دونتسک، یک انبار مهمات توپخانه منهدم شد.
علاوه بر این، دو موشک انداز چندگانه هیمارس و سه موشک بالستیک توچکا- یو در طول یک شبانه روز رهگیری شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала