تغییر رژیم در کی یف بعید نیست

© Photo / The Presidential Office of UkraineПрезидент Украины Владимир Зеленский на международной конференции в Киеве
Президент Украины Владимир Зеленский на международной конференции в Киеве  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
پولیتیکو: ناتو در آغاز عملیات ویژه روسیه تغییر رژیم در اوکراین را بعید ندانست.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات عالی رتبه می نویسد: در آغاز عملیات ویژه روسیه، ناتو امکان تغییر رژیم در اوکراین را بعید ندانست.
این منبع گفت: در آن لحظه... ما فکر کردیم که یک تغییر رژیم (در کی یف) رخ خواهد داد و ما باید چه کار کنیم.
علاوه بر این، به گفته نیویورک تایمز، مقامات دولت ایالات متحده از ولادیمیر زلنسکی خواسته اند که یک طرح جانشینی در صورتی که "اتفاقی برای او بیفتد" ، تهیه کند.
بر اساس گزارش این روزنامه، تیم جو بایدن حداقل دو گزینه را در نظر گرفته است: یا رئیس جمهور اوکراین کشته می شود یا او ریاست یک دولت در تبعید را بر عهده می گیرد.
در این نشریه آمده است: در واقع، زلنسکی از ترک کی یف امتناع کرد و نسبت به آمریکایی‌هایی که به قاطعیت مقامات کی یف شک داشتند، کینه به دل گرفت.
این نشریه به پاسخ رهبر اوکراین به پیشنهاد خروج از کی یف اشاره می کند: "من به مهمات نیاز دارم، نه به سفر".
کشورهای غربی مدام در مورد این واقعیت صحبت می کنند که اوکراین باید روسیه را در میدان جنگ شکست دهد و عرضه سلاح و تجهیزات نظامی را افزایش دهد.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با سلاح به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل می شود.
همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، غرب تلاش کرد تا در اوکراین محاصره ای برای فروپاشی روسیه ایجاد کند، به همین دلیل مسکو عملیات ویژه ای را آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала